Susihus

Utmanad

Publicerad 2009-01-09 10:20:53 i Hem

Konstigt väder, i onsdagskväll hade vi -13 och rätt mycket snö, i går morse hade vi -3 och snöfall och nu är det +4 och all snö är borta! Föredrar nog hellre snö och kallt än detta trista. Jag tog en ledig dag i dag, för jag inte fick vara så ledig i måndags och tisdags. Jag som hade tänkt ta en långpromenad på sjön men det hoppar jag nog nu.

Jag har blivit utmanad av Södralycke och visa vilket 2008 projekt som jag är mest nöjd med. Lite kul för jag fick titta tillbaka och fundera lite. Här kommer de nominerade bidragen:


Att vi fick klart vårt badrum är ju helt underbart, men det känns inte rättvist att det ska vinna för det var inte vi som gjorde jobbet!

Att vi gjorde i ordning en del av trädgården med lite mera sten, känns också skönt men det är nog mest mannens projekt, även om jag har ritat och kommit med tips så får det nog gå under hans projekt. Så hade han valt så hade detta varit nummer 1, fast nu var det ett av mina projekt...


Blompedistalen som jag gjorde om till ljusstake är jag väldigt nöjd med men vinnare nääää

Målade om sovrummet och vi gjorde en ny sänggavel som vi är extremt nöjda med men ändå är nog förra årets stora vinnare:



Bilder: Susihus
Att jag målade om matsalsbordet i högblankt vitt! Vilket slit, blod svett och tårar då vi kämpade med att få en snygg yta och fick byta från vattenbaserat till oljebaserad färg. Kanske kan stolöverdragen platsa in under 2009 års projekt för dem har hag fortfarande inte tagit tag i fast tyget ligger och tittar hånfullt på mig!

Någon som känner sig manad att hänga på utmaningen? Vore kul att få se just ditt bästa projekt! Det var roligt att få bläddra tillbaka och se att faktiskt har man ju gjort en del.

Har fått många kommentarer om stickbeskrivningen på kuddarna, den kommer här inom kort men nu måste jag ta en sväng med hundarna.

Ha en toppengo helg!
KRAM

Kommentarer

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2009-01-09 10:34:41

Va roligt att se alla era projekt samlat så här. Va duktiga ni varit! Trevlig helg! Kram

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-01-09 13:11:13

Jag tyckte att allt var fint! Ert badrum såg ut som en dröm. :) Jag vill också göra om i vårt gamla badrum... kanske får bli 2009?

Kram kram!

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-01-09 14:28:10

vilken rolig utmaning, förstår att du e nöjd med ditt nymålade matsalbord även om det var slitigt!!

ha en bra helg du me!!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-01-09 16:24:17

Jag förstår att du är nöjd med dina projekt. Det är jätte fint. Ha det bra och trevlig helg.

/P

Postat av: jenny

Publicerad 2009-01-09 17:09:47

så mycket fint ni gjorde förra året...kan inte vara lätt att välja en favorit.

Skönt med en ledig dag...är själv ledig varje fredag och det är såååå skönt:-)

Kram/jenny

Postat av: mammatillflera

Publicerad 2009-01-09 18:42:17

Vad kul att få se fotona på era projekt. Fina allihop.

Här har vi oxå haft mysko väder. -5 och snö ena dagen andra dagen +5 och barmark.

Postat av: Petra

Publicerad 2009-01-10 09:53:18

Vad kul! =) Önskar dig en trevlig helg! Kram

Postat av: nettan

Publicerad 2009-01-10 18:27:20

Hej min vän!

Här kommer inte nån kommentar utan en hälsning från mig! Nu har jag avverkat två dagars yoga- jätteroligt och har en kvar. Har fått hemläxa, ska hålla en del av ett program imorgon så jag får nog sätta mig och tänka till lite snart....Lite svårt bara när Ninne och Tom lockar med lite vin och extrem god doft från köket. Vi hörs snart! Kramar till dig, J, K och B, Nettan

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-01-10 21:09:52

Vad kul att du antog utmaningen! Det där bordet blev verkligen superfint!



Hoppas du har en skön helg trots det kassa vädret, kram!

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-01-10 23:29:44

Vad mycket ni har grejjat med. Kul att få se. Spacigt det där med vädret. TÄnkte samma tanke här - ena dagen minus andra plus...

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-01-11 14:49:11

Jag tycker med andra ord att du har många vinnare i ditt hem under förra året.



~Livet i byn

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela