Susihus

Glashotel

Publicerad 2009-07-29 09:55:08 i Inspiration

Jag har haft besök av godavänner och kollegor från Göteborg i måndags och tisdags. Vi har pratat och ventilerat, ätit mat och druckit vin på altanen. I går innan de skulle åka hem så bestämde vi oss för att ta en sväng ut till Kosta och titta på det nya glashotellet. Vi ringde ut och frågade om vi kunde få en visning, och det gick bra.

Oj med konstglas och roliga saker lite överallt, hoppas nu att de får många bokningar så det håller.

Här är glasbaren, supercool med läckra barstolar i glas och borden har fräcka glaskonstflaskor med motiv i.

Inomhuspoolen med sarkofager där det är glaskonst, läckert! De hade även utomhuspool.


Bilderna: Lånade från Kosta Boda Art Hotel
Rummen som är inreda av olika glaskonstnärer har lite olika stilar och mix av konstglas, alla har dock de superläckra handfaten som är en kopia av poolen, design av Kjell Engman. Allt glas på hotellet är till salu, så vill man köpa med sig ett handfat går det bra. Ett spännande och annorlunda hotell med många små roliga detaljer, dock ligger det verkligen ute i skogen! Vill ni läsa mer om hotellet så kan ni titta in här på deras hemsida http://www.kostabodaarthotel.se/

Väl värt ett  besök!
Nu skiner solen så det är väl bäst att passa på att gå ut en sväng. Må gott i sommarSverige
Kram

Kommentarer

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-07-29 12:11:58

Häftig miljlö!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-07-29 20:37:46

Jösses så läckert och lyxigt!!



I dag har jag faktiskt genomfört mitt mål med Cambridge. Bildbevis finns i bloggen :0)



~Livet i byn

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-07-29 21:45:47

Är riktigt sugen på att åka dit och kika! Läste om det i nya Amelia.



Vilka fina etiketter du gjort lera!



Ha det gott, kram Johanna

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-07-29 22:29:10

Hej!

Vilket ställe!!! Jag har varit på Kosta för måååånga år sedan. Hur långt har du dit?

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-07-30 09:18:43

Tack, ja det kändes himla gott :0)



~Livet i byn

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-07-30 10:11:04

Det där hotellet såg hur fint ut som helst! Jag har läst om det i någon tidning. Ganska nyöppnat va? Mmm, där skulle jag gärna vilja bo både en och flera nätter. Måste kika in på deras hemsida.

Ha en fin dag! Hoppas solen skiner på er också!

Kram kram!

Postat av: Petra

Publicerad 2009-07-30 10:20:17

fast vädret gör så att det känns som en tidig höst :( häftigt med glas hotellet! Ha en fortsatt bra semester nu. Kram

Postat av: Annah

Publicerad 2009-07-31 08:36:11

Härligt ställe! Jag älskar glas och är så sugen på ett besök där, men det är ju en bit så vi spar det till en kommande semester.

Ha en skön dag!

Kram Annah

Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Publicerad 2009-07-31 09:49:27

Tycker att det låter superläckert! Jag måste se till att boka in en tripp dit, glas är verkligen ett fantastiskt material. Roligt för er att få en visning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela