Susihus

Semester

Publicerad 2009-07-20 14:09:24 i Trädgård

Första dagen på semestern, vilken härlig känsla. Känns lite ovant att stiga upp när man vill, äta frukost och sen ha en helt oplanerad dag framför sig. Tror nog att jag kan vänja mig vid detta liv, utan svårigheter! Idag är det lite typiskt Svenskt sommarväder, lite sol och regnskurar om vartannat. Gäller att passa på med hundträning och motion.

Just nu är ett riktigt mörkt moln på väg in och det blåser upp så det kommer nog en rejäl skur om en stund, bäst att planera lite mat och bak kanske... hittade ett roligt recept i Leilas ""a piece of cake" på choco chip müsli bars..MUMS!

Tänkte även ge mig ut lite trädgården och ta tag i ett land som har några växter som har tagit över helt, vi får väl se om solen kommer tillbaka så jag kan ge mig ut igen.


Vår härliga vidjehortensia som blommar för fullt vid garageknuten.

Bilder: Susihus
Lite betongalster, beställde ett litet bord som jag kan sätta ut i landet och kanske ställa något roligt på för att få lite höjd och variation i landen. Fick ett med lite mosaik på så nu vill jag knappt ställa något på det. Kan nog tänka mig ett högre också, kan se om jag kan få igenom den beställningen hos mannen....Han har ju fått en order till ett hotell/uteservering just nu så jag kanske få vänta....hihi=)

Ha en härlig sommardag!
Kram

Kommentarer

Postat av: jenny

Publicerad 2009-07-21 10:34:53

Här är det regn idag men jag klagar inte...mindre svullna fötter och en någorlunda normal kroppstemperatur:-)



Vilken otroligt fin hortensia ni har, underbar!!

Kram

Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Publicerad 2009-07-21 10:55:01

Älksar betong och sten!! Så fint du gjort



Maliin

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-07-21 12:56:19

Jättefint! Vad pyssliga ni är. :) Här är det fortfarande tråkigt väder. Vet inte riktigt vad man ska hitta på. Hoppas att du får en fin dag!

Kram!

Postat av: A

Publicerad 2009-07-21 15:07:55

fina blommor :)

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-07-22 11:00:36

Njuter du av semester nu? Kan tänka mig det...



Hortensior blir aldrig större än krukor man har inne här i norr. Önskar så jag kunde odla dem ute.



~Livet i byn

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-07-22 13:06:13

Hej!!!

Hoppas du får en härlig semester!

Nu har jag bokat både tåg och hotell!!!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-07-22 13:32:52

Hej!

Så fint det är. Nu har vi två valpar i huset igen och allt i mina rabatter ligger liksom ner. Platt rabatt! Man skulle kunna skylla på regnet men så är det inte.

/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela