Susihus

Snart semester

Publicerad 2009-07-17 08:15:10 i Trädgård

1 dag kvar sen är det SJU underbart härliga semesterveckor framför mig som väntar! Känns helt ok att gå till jobbet idag fast solen skiner och det känns att det kommer att bli varmt och skönt. Tror inte att det kommer att bli en heldag idag. Känner mig rätt klar på jobbet efter veckor med kostnadsspecifikationer och slutfakturor, dock kan jag inte färdigställa allt som jag hade velat för vår ekonomiavdelning har semester, så vissa saker får helt enkelt vänta. Jag får väl ta och gå in någon dag om några veckor och skicka över för slutfakturering och uppdatering, det känns ändå helt ok att göra då jag har så lång semester.

Idag blir det till att kontera och skicka upp lite leverantörsfakturor, städa skrivbordet och packa ihop, tror nog om inget oväntat händer att jag kan vara klar lite efter lunch. Sen tror jag att jag låser dörren och drar mig hemmåt till trädgården. Lite rast och träning med hundarna innan vi landar hemma i solstolen. Tror att jag ska slå till på en bag in box rosé, så jag kan ta och skåla in semestern ikväll när mannen kommer hem. Han jobbar dock tre veckor till innan vi får semester ihop.


En av mina favorithörnor i trädgården, vår härliga soffa och bord från Design House, nu håller dock vår klematis att ta över hela hörnan....får nog gå ut med sekatören under semestern!

Bilder: Susihus
Detta landet är jag riktigt nöjd med, allt är täckt så vi behöver inte ogräsrensa här. Det är många favoriter här i bl a Alunrot, Rödbladig Silverax, elefantgräs, klätterhotensia och vita rosor.

Njut av sommaren.
Många goa semesterkramar till er alla

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2009-07-17 09:56:09

hihi det är kul också, bara allt går som man vill. Just nu har vi stött på lite problem men hoppas det löser sig på ett eller annat sätt. I helgen blir det jobb för min del. :( Kram

Postat av: Cissan

Publicerad 2009-07-17 13:02:45

Tack snälla du =) Önskar dig en fin helg

Kram

Cissan

Postat av: Malin

Publicerad 2009-07-17 16:15:15

Vad härligt med en simtur! Själv försöker jag bli lite solbränd, ska på bröllop imorgon. Ha det bra! Kram!

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-07-17 20:23:04

Grattis till semestern! Förstår att det känns skönt. Hoppas att rosévinet smakade. :-)



Jättefin rabatt! Alla växterna i den tillhör mina favoriter. :-)

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-07-17 21:55:10

Så skönt med semester!



Ha en riktigt skön helg! kram Johanna

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-07-17 23:43:36

Grattis till 7 underbara semesterveckor! Njut av varje dag!

KRAM!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-07-18 08:31:18

Ha det nu så underbart på dina 7 veckor!!

Glöm inte bort att vila!!



KRAM

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-07-18 09:31:45

Ni verkar ha en fin och lummig trädgård, tänk vilken växtzon ni har som kan odla allt.



Njut nu rejält under dina 7 veckor :0)



~Livet i byn

Postat av: MO

Publicerad 2009-07-18 22:02:03

Jasså det bidde ingen ballongfärd, vad trist, hoppas det blir av nästa gång...

Åh jag gillar era rabatter, gräs o allt annat som ni har i...o perfekt att ha det så tätväxt som man slipper jaga ogräs...

Nu kommer maken o två av kidsen hem, de har varit o fångat kräftor, nästa helg när vi kommit hem ska vi ha kräftskiva...kul.

Ha nu en underbar semester o varva ner ordentligt, kram

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-07-19 00:02:25

Njut av semestern!!!

Härligt att ha hela sju veckor. Jag har två till!!

Går du tillbaka sen eller hur blev det? Har för mig att du funderade på vad du skulle göra.

Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Publicerad 2009-07-19 15:56:01

Hoppas du får en bra semseter, skön att få lite egentid innan du får sällskap...



Må gott



Maliin

Postat av: Nanna

Publicerad 2009-07-19 18:20:32

Vad härligt! Vad händer på semestern för dig?

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-07-19 21:37:12

Vilken mysig hörna i din trädgård. Ha en trevlig semester.

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-07-19 23:04:22

Låter underbart med 7 veckors semester! Ha det gott o njut av ledigheten!!!

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-07-23 19:10:11

Har faktiskt pysslat! Fniss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela