Susihus

Många och höga tankar

Publicerad 2009-06-02 22:13:25 i Resor

Ledsen att jag är så frånvarande på bloggen och att besöka er. Tro inte att jag har glömt bort er, dock är jobbet just nu det som är i fokus. Har några hamnar kvar att hålla alla detaljer för. Dels funderar jag så här i slutet på ett jätteprojekt som jag har varit med om i 2 år, vad ska jag göra sen. Fortsätta med detta som jag har sysslat med ett tag, eller göra något helt annat, gå ner i tid, lön och vad ska jag då göra??!! En liten lätt kris helt enkelt och hjärnan går på högvarv, både på allt som har med detaljer på jobbet och även vad ska jag göra. Hjääääääälp Något jag vet är i allafall att jag kan inte fortsätta jobba på detta toksättet, behöver nog vara lite ledig för att hinna tänka klart.

Nåja måste ju bjuda er på lite härliga soliga bilder från Galway och inte bara en kopierad bild från nätet, som i förra  inlägget.

Ericson 4, båten som leder hela tävlingen, här kommer Ericson 3 med nordisk besättning, en favorit...

Sen slutligen Pumas coola träningsbåt Ilmostro

Bilder: Susihus
Denna båt låg uppdockad på piren och man fick komma ombord och titta, vilket jag gjorde och insåg att jag aldrig skulle gå ombord och segla en enda sträcka med dessa båtar, huuu. Roligare var att jag fick chansen och tog den att bli upphissad/grinad ända upp i toppen på masten. Så coolt och härligt, såg nog nästan till Dublin!

Nu ska jag fundera vidare...
Kram på er

Kommentarer

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-06-02 22:36:27

Härliga bilder. Förstår ditt dilemma! :-) Hoppas att du kommer på något bra!

Postat av: Petra

Publicerad 2009-06-02 23:46:38

Verkar som många har fullt upp på varsitt håll, jag har ocksp en del att stå i nu men men det kommer jag ta igen sen. kram

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-06-03 07:55:47

Vilka ifina och somriga bilder, här är det allt annat än sommar. Regn, storm och kyla!!



Man får försöka låta vara sak ta sin tid, bloggen finns ju kvar här då du får tiden igen.



~Livet i byn

Postat av: Karin

Publicerad 2009-06-03 10:50:15

Jag vet inte riktigt exakt vad du gör nu? Men det är inte så lätt det där med jobb. Vill man ha mer ansvar, lön etc så kräver det ofta mer jobb och det kanske man inte heller vill.

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-06-03 11:18:23

Nä det e en svår balans gång det där. Om man tycker jobbet e kul så e det svårt o säga nej.

Hoppas du hittar din väg!



Coolt o va på de stora båttävlingarna. Vi har själv haft segelbåt tidigare, en lite mindre dock ;-) Jag älskar o va ute o segla. Men det det en del tid o hålla på o fixa o dona med. Sen e vädret så osäkert här. O e det väl fint så blåser det inte. Sen finns det ingenstans o segla här i Öresund. Tacka vet jag skärgården o gärna den Kroatiska :-)

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-06-03 21:07:15

Önskar dig lycka till med dina funderingar.

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-06-04 19:02:59

Låter härligt att befinna sig på Irland!



Känner igen det där med att ha fullt upp och inte hinnna vara så närvarande här på nätet och bloggen, men det är ju så det blir ibland!



Hoppas du får en skön helg! Kram Johanna

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-06-05 12:57:52

Du det är ingen fara! Jag är kass på att hälsa på också nu! vill inte sitta vid e dator när jag är ledig! jag vill vara ute::)) Det ser härlig ut! JObba inte ihjäl dig bara!



trevlig helg!

kram

Postat av: MO

Publicerad 2009-06-06 22:31:20

Hej vännen, jag är likadan...så blogglåg o dålig på att göra inlägg o kommentera runt..

Du har ju verklig anledning som jobbar som du gör o är borta så mycket, förstår verkligen att du inte orkar hålla på så hur länge som helst....Men det är inte lätt att finna andra vägar o så har ni kanske vant er vid en särskild levnadsstandard, att då gå ner i tid o lön är kanske inte heller så lätt, meeen det kan ju vara värt det oxå, livskvalité är inte att förakta.....

Hoppas allt annars är bra med er, många kramar på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela