Susihus

Helg igen

Publicerad 2009-03-07 15:15:25 i Hem

Är inne i en tokjobbar period igen och det känns som det kommer att vara så fram till sommaren. Hinner inte riktigt med bloggeriet så som jag skulle vilja men men...

I går började jag min dag med att gå till tandläkaren och laga ett litet fjanthål. Sen efter lunch var jag på massage, lite skönare och trevligare än tandis. När vi kom hem så var huset städat, en städfirma hade varit och städat hela huset, oj så skönt och lyxigt det kändes att få komma hem till ett rent hus en fredagkväll. Vi har jobbat mycket och varit iväg och bara inte hunnit och vi kände inte för att lägga vår lilla ledig tid till att städa så det fick bli så här denna gång. Härligt lyxigt!

Nu är det helg igen och tyvärr inte lika skönt väder som förra helgen då det var vårigt med sol, idag är det snöregnigt och ruggigt. Men jag knöt på mig mina löparskor och tog min andra runda för säsongen. Usch skorna har stått hånfullt i hallen länge nu men nu hoppas jag att jag kan komma i gång igen.

Det är designhelg i Lammhult i helgen på Svenssons och Norrgavel med utställningar kanske få bli ett besök där imorgon, vi skulle behöva åka till Ikea oxå, ja vi får se vad det blir efter sökträningen imorgon förmiddag.




Lite bilder från soffhörnan, undra när tv:n ska komma upp på väggen???


Bilder: Susihus
Och lite bilder från andra delen av vardagsrummet. Våra tavlor har inte heller kommit upp på väggen, kanske ska fixa till det i eftermiddag.

Nästa vecka blir det tävling!
Ha nu en härlig helg
KRAM

Kommentarer

Postat av: Malin Inspiration & design

Publicerad 2009-03-07 15:44:13

Sus i hus; Ja, jag har velat ha den så mycket, så jag är superduperglad att jag har den. :) Tänk, det har jag varit ovetande om hela veckan. :) Ett bra slut på arbetsveckan. :) Go helg på dig med! Kramis



Trivsamt ert vardagsrum ser ut. Ljust & fräscht, varmt och ombonat på samma gång. :)

Postat av: Leila bakar...

Publicerad 2009-03-07 16:35:32

Härliga bilder! ja surdeg är verkligen gott...=)

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-03-07 17:16:12

Jag har precis ojat och gnölat över vårat hus när det gäller städningen. Måste kännas underbart att få komma hem till ett nystädat hus. Nu jobbar ju jag bara halvtid så det är väl på sin plats att jag städar själv men...



Jag skulle ge MYCKET för att få det städat. Men det tillåter nog inte plånboken - tyvärr!!



~Livet i byn

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-03-07 19:40:48

Ville bara titta in och önska en trevlig lördagskväll!

Kramar

Postat av: mammatillfleralflera

Publicerad 2009-03-07 20:55:49

Vad fint och fräsvht ni har det hemma. Jätteroligt att få se!!!

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-03-07 21:27:26

Vad mysigt vardagsrum ni har! Blev lite nyfiken på ljuskronan ovanför matbordet, är det en ljuskrona som du klätt med grenar? Ser jättefin ut :)



Trevlig helg, kam Johanna

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-03-07 22:28:54

Fina bilder. Trädtyget var väldigt snyggt. Härligt med ett stort vitt matbord. Vi har ett i ek som bara är två år gammalt, jag vill byta ut det mot ett vitt men sambon får spunk på alla mina ideér så det blir till att behålla det vi har. Ha en trevlig kväll.

Postat av: Malin

Publicerad 2009-03-08 10:03:30

Vilka undebara pardörrar jag ser där:) Kram

Postat av: Karin

Publicerad 2009-03-08 19:51:54

Fint och fräscht!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-03-08 20:57:24

Så ljust och fint.

/P

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-03-08 21:08:12

Så fint ni har det! Trätavlan och det vita grenarna är riktiga snyggingar :D

Hoppas söndagen varit mysig! kram

Postat av: Petra

Publicerad 2009-03-09 14:07:08

Vad fint Ni har det! Tandläkaren är aldrig ngt skoj att gå till :( Massage skulle jag också behöva nu. Kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-03-09 15:25:24

Vad fint ni har det!! Nä tiden räcker inte till mycket! Jag har bytt mobil dessutom o från att bara slänga upp ett inklägg med mobilen på 2 sek, till att ha en Nokia som inte har samma funktion= långt mellan inläggen!

Hoppas allt är bra o att du inte jobbar ihjäl dig helt!

KRAM

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-03-09 15:25:34

Vilka fina bilder från ert vackra hem! Härligt att komma hem till städat hem, det kan man kalla vardagslyx :) Spännande med tävling! Kram, Sofie

Postat av: MO

Publicerad 2009-03-09 18:08:08

Blev ni nöjda med städningen då? Min syrra hade anlitat en städfirma när de skulle visahusstäda, o hon blev nästan gråtfärdig så illa var det (men de var kanske inte seriösa)....Skönt i alla fall att komma hem till ett nystädat hem o så kan man njuta av helgen. Blev det både Ikea o Lammhult nu då?? Vi har bara varit hemma o fixat o donat, kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela