Susihus

Mått dåligt

Publicerad 2009-03-01 20:32:53 i Hund

Helgen började med att vi i fredags var på premiären av Män som hatar kvinnor. Vi som brukar vara vrålhungriga när vi kommer hem från jobbet på kvällarna och dessutom på fredagarna så somnar vi lätt i soffan vid 21 tiden, funderade på hur det skulle gå att gå på bio. Fast filmen är 2,5 timmar så hann vi varken vara hungriga eller trötta, satt på nålar hela tiden. Vet inte om det är bättre att ha läst boken för då vet man ju vad som ska komma. Härliga skådespelarinsatser och högt tempo, jag tycker att de har fått till filmen efter boken, nästan alla bilder som man hade skapat inom sig när man läste den. Fantastiskt! Helt klart sevärd. Noomi Rapace är Sahlander, hon gör en fantastisk rollprestation, som så många andra i denna film. Gå och se den!

Lördagen bjöd på underbart vårväder, strålande sol som värmde och fågelkvitter, det blev fika ute med grannarna och en långpromenad, men sen började det...Bono började halta, tydligen sträckt till bakbenet på en isfläck, det blev värre och han ville inte stödja på det så vi gav honom en magnecyl. Sen kräkte han hela kvällen och natten. Först trodde vi att det var något han fått i sig eller att han plötsligt inte tålde magnecyl. Själv mår man ju pyton när ens djur är sjuka för de ser så lidande ut och man kan inte göra något. Helt maktlös känner jag mig! Tydligen så kan även hundar få vinterkräksjuka, det är nog det han har drabbats av. I dag har vi fått ge honom lite vatten, fil, salt och honung för att han ska få lite vätska i sig, nu ikväll har han också fått lite ris blandat med fil. Nu är han ju inte matkillen nummer 1 i vanliga fall och han behövde verkligen inte denna dietkost, nu när han äntligen har lagt på sig 1 kilo.


Bilder: Susihus
Han har varit helt utslagen, dock har hältan försvunnit, skönt det i allafall. Förtvivlad var han när han insåg att han inte fick följa med mig ut i skogen på vår sökträning och dessutom tog jag Kenzo med mig. Spännande att köra sök med en snart 11 årig herre, som gör lite på rutin blandat med sin egen stil=)

Nu ikväll har vi alla varit ute på en promenad och Bono verkar ha fått behålla det han har fått i sig idag, så vi hoppas att han är på bättringsvägen, och snart sitt vanliga jag, även om det har varit skönt att han har tagit det lite lugnare!

Hoppas att ni har haft en härlig helg och jag önskar er en bra start på veckan.
KRAM

Kommentarer

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-03-01 22:00:11

Nämen, tyckte ni inte att filmen var bra? Jag kollade inte på klockan en enda gång, tyckte att den tog slut på en gång.

Stackars vovven, hoppas han kryat på sig nu!

Kram och hoppas du får en fin vecka! Jag fattar inte vart helgerna tar vägen... inte veckorna heller för den delen.

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-03-01 22:01:05

Men ursäkta, nu då jag läste igen såg jag ju att ni satt på nålar för att den var spännande, inte för att den var seg. Sorry....

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-03-01 22:41:51

Nämen stackars lilla Bono, eller stackars Er som fått ta hand om eländet. Nej, mer synd om hunden är det nog. Hoppas nu att han klarar av att fixa till vikten igen.

/P

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-03-02 13:11:23

Stackars lilla Bono! Gör alltid ont i hjärtat när djur blir sjuka eller får ont. Tur han är på bättringsvägen! Thelma haltade förra veckan, trodde först hon gjort sig illa när hon halkat runt på isen men det visade sig att tasshåret mellan trampdynorna var nog så långt och fastnade mycket snö där... så det kändes skönt att man bara behövde frisera lite så slutade hon halta :)



Imorgon ska vi se män som hatar kvinnor. Har hört av många att den är bra plus att den har fått bra rescensioner av kritiker.



Ha en fin dag! Kram, Sofie

Postat av: MO

Publicerad 2009-03-02 14:34:20

Jag har inte läst böckerna än, men maken har dem så jag har funderat på att läsa dem....Fast jag kanske inte "behöver" det utan bara kan gå på bio...



Stackars Bono, inte visste jag att hundar kunde få vinterkräkssjuka, hoppas han kryar på sig, det är ju inte lätt att få i dem något när de inte är friska, kramar på dig

Postat av: Malin

Publicerad 2009-03-03 01:03:00

Åhh nä, stackars lilla vovvsing! Hemskt när djuren blir sjuka. Hoppas han är bra snart! Kram

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2009-03-03 10:30:46

Åh stackare! Man mår så dåligt när ens djur inte mår bra. Hoppas att han mår bra nu! Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-03-03 15:06:03

Stackarn, hoppas att han kryar på sig snart! Känns alltid hemskt när en älsklingar är sjuka....



Ha en skön vecka! kram Johanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela