Susihus

Vårdagjämning

Publicerad 2009-03-20 16:07:03 i Hem

Äntligen är det vårdagjämning! Här var det frost och kallt i morse när jag vaknade. Jag har tagit en ledig dag i dag, kände att jag behövde det. Steg upp som vanligt och skjutsade mannen in till jobbet och sen parkerade jag bilen vid brukshundsklubben, la spår på ängarna och uppletande ruta innan vi gick en runda i skogen. Sen tränade vi spår och upplet, solen sken och värmde sakta men säkert upp, helt underbart! Efter lite inköp av blommor, hundmat och annat smått och gott var jag hemma igen för en fika vid 10 tiden.

Har hängt ut tvätt på torkvindan och hundarna har legat ute medans jag har putsat fönstrerna. Puh nu är alla fönster putsade på bottenvåningen, tror jag sparar ovanvåningen tills imorgon. Det är inte det roligaste jag vet att putsa fönster men rackans va nöjd jag känner mig efteråt.

Nu åkte mina härliga Spiragardiner i grönt upp igen i köket.

Bild: Susihus

Skulle kunna tänka mig att vara ledig fler våriga fredagar!
Glöm nu inte att tävla, en dag till innan jag drar vinnaren av halsbandet!

Klicka här för att komma till tävlingsinlägget

Ha en härlig fredag och stundande helg!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-03-22 20:06:47

Vilket fint kök du har. Som taget ur en katalog.

/P

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-22 20:30:56

Verkligen fint! Gillar gardinerna - och resten av köket!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela