Susihus

Lite till

Publicerad 2009-11-10 13:31:05 i Trädgård

Jag som trodde att jag skulle uppdatera bloggen varje dag nu när jag är ledig men oj vad jag bedrog mig själv där! Förstår inte vart dagarna tar vägen, de bara flyger på och jag sitter sällan vid datorn alls.

I går var det hundträning tillsammans med en kompis, vi var ute i 5 timmar, tur att vi hade lunch med oss. Det blev lydnad, spår och upplet, hann nästan bli skumt innan jag var hemma igen. Kunde behövas en heldag med kuligheter, efter Bonos och min trista tävlingserfarenhet i söndags. Det gick inte alls, inget stämde och inget gick vår väg...Men det är bara att träna mer och konsekvent.

Idag har jag varit och styrketränat mig själv tillsammans med en god vän, oj så trevligt att träffas på det viset och vara lite nyttig och social.

Eftersom ni inte har tröttnat helt på betong så kommer här lite alster till.

Bild: Susihus

Det ska igentligen vara 3 bord i olika storlekar, men det ena gick sönder när vi skulle montera det bland all vår sten, så det är ett nytt på G i betongverkstaden. Buddhafiguren har vi köpt en figur och sen gjort en form av och nu har vi gjutit av den i betong så den klarar att stå ute. Vårt nästa projekt är att testa vit betong. Kan ju vara lite roligt att få vita saker istället för grå. Har gjort en skiss på en adventsljusstake, vi får väl se hur det går med den...

Ha det bäst!
Kram

Kommentarer

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2009-11-10 13:54:04

Jepp så e det! Man tror man ska hinna med hur mycket som helst när man e ledig, men jag e nästan mer stressad nu än när jag jobbar, det e så mycket jag vill hinna med :-)



Hoppas du har en skön o bra ledighet iaf :-)

KRam!

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-11-10 16:16:41

Vilka fina betongbord! Buddhan och ljuslyktan gjorde sig väldigt bra där :)



Kram, Sofie

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-11-11 08:57:42

Då jag utbildade mig till instruktör hade jag en klok mentor. Hon sa alltid att varje tävling är en träning inför nästa tävling. Så sant men så tråkigt när det inte går bra.

Bara att ruska på sig och gå vidare (men så svårt). Som Ni ligger i och tränar kommer ni säkert att komma långt.

/P

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-11-11 12:38:52

Bra att du njuter av din ledighet IRL och inte bara slösar bort den på bloggen. Låter grymt skönt att ha så mycket tid att träna på dig och hundarna och göra betongalster. Jättefint! Kan tänka mig att det blir riktigt snyggt med ett till. Vit betong låter spännande...



Kram Malin

Postat av: Camillas dagar

Publicerad 2009-11-11 16:01:50

Det låter riktigt sunt att kunna koppla av från datorn och glömma bloggen. Så långt har jag inte riktigt kommit än.

Urfina grejor, jag gillade dem jättemycket! Robust och samtidigt smäckert med smala "benen" där.

Kram!

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-11-11 19:44:01

hihi, jag tröttnar inte på betong i första taget (har blivit några inlägg om det hos mig med :) Gillar dina bord, är det armeringsjärn som ben?



Ha det gott i höstrusket! Kram Johanna

Postat av: Purple Area

Publicerad 2009-11-11 21:07:21

Snyggt, gillar buddhan!!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2009-11-11 23:04:36

Näe du, jag köpte faktiskt inget :-( Det mesta va jättefint men passar inte riktigt in hemma oss oss o det somgjorde det va för dyrt. Well, well, det va trevligt ändå :-)

Postat av: mo

Publicerad 2009-11-12 20:12:33

Låter som en härlig dag, men fem timmar...då var ni väl trötta sen?



Vad mycket snyggt ni gjort i betong, duktiga ni är...jättesnyggt blev det.



Jaså ni drar iväg över julen, då lär väl ni få en vit jul i alla fall, det kan ju bli lite si o så med det här...tyvärr.



Hoppas allt är bra annars, kram på dig

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-11-12 21:17:16

Vad skönt du verkar ha haft det!!!

Massa kramar

Postat av: Petra

Publicerad 2009-11-12 22:50:03

ibland blir det så, jag känner också att dagarna flyger iväg fort som vinden. kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-11-14 11:21:52

Snyggt! Förlåt att jag är så kass på att hälsa på! Jag har inte tid att sätta mej vis en dator:(((

Tiden går inte ihop..

Hoppas allt bra!



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela