Susihus

Funderingar

Publicerad 2009-10-12 10:58:37 i Allmänt

Då har min sista arbetsvecka börjat innan min sköna efterlängtade tjänstledighet börjar! Ska bli skönt att få vara långledig och fundera lite på vad jag ska göra när jag blir stor! Många frågar vad jag ska göra och hur jag ska få dagarna att gå, det tror jag inte är några bekymmer alls! Det ska bli skönt att få träna hund och få vara ute i dagsljus, hitta lite energi och tänka färdigt på några idéer som jag har haft i huvudet ett tag.

I fredags var jag ledig från jobbet för att åka tillsammans med mamma på en begravning. En god vän till mina föräldrar har tyvärr gått bort. För att inte mamma skulle behöva åka själv så följde jag med. Vi hade en trevlig dag trots tungt innehåll. Hade fikakorg med oss och pratade och hade trevligt. Begravningsakten i kyrkan är ju aldrig trevliga, huuu så grymt och då kommer ju alltid minnen och bilder från pappas begravning upp. Efteråt var vi och några nära släktingar hembjudna till dem och det blev ett bättre avslut. Att få träffa deras barn, som jag lekte med när jag var liten, och prata med dem var riktigt trevligt. 

Konstaterade när vi åkte hem att hu detta vill jag inte ha på min begravning. (hoppas att det dröjer länge till)! Hyr en cool lokal, spela alla mina favoritlåtar, ät en god middag och ha det trevligt istället för ett tungt farväl med religösa riter i kyrkan.




Bilder: Susihus

Ta tillvara på dagen och nära och kära!
KRAM på er

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-10-12 13:12:38

Du har så rätt. En begravning kan vara fin men jag vill inte heller att min begravning ska vara en tung tillställning. Hua, må det vara långt dit.

/P

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-10-12 14:48:54

Begravningar är alltid tunga och sorgliga, oavsett hur nära man står den bortgågne. Hoppas du får en skön start på din tjänstledighet :) Förstår att du ser fram emot det. Ibland behöver man andrum för att fundera. Kram, Sofie

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-10-12 14:50:47

(Glömde inflikningen: * eller icke nära, mellan "oavsett hur nära * man står den bortgågne".)

Postat av: Dessi

Publicerad 2009-10-12 15:55:25

Så härligt att få träna hund hela dagarna i ljus! Nu blir det mycket träning i höstmörkret :( Tiden kommer att gå superfort!

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-10-12 21:24:30

Usch ja, begravningar är SÅ jobbigt. Fast de jag har varit på har varit vackra ändå i all sin sorglighet. Däremot kan jag tycka att det ofta känns lite skumt vid mottagningar efteråt. Av förklara skäl blir stämningen dyster och alla samtalsämnen känns lätt ytliga och triviala.



Är allt lite avis på din långa tjänstledighet.



Kram Malin

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-10-12 21:36:22

Vad tråkigt med begravning men ändå härligt att ni hade en bra dag. Vad skönt med tjänstledigt. Hoppas att du får njuta och bara vara och göra det du tycker om.

Kram

Postat av: Susanne F

Publicerad 2009-10-13 14:00:45

så skönt för dig att vara tjänstledig.....ha det så mysigt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela