Susihus

Inte alltid som man tänkt sig

Publicerad 2009-10-13 18:29:58 i Pyssel

I lördags var jag nere på stan för att leta efter en svart skjorta och en vinterjacka/kappa. Kappan får inte vara för lång när man som jag inte är jättelång över havsytan! Den får gärna ha lite roliga detaljer och helst i en annan färg än svart....! Hur många så'na finns det? Nja inte här i stan iallafall, det projektet la jag ner rätt snabbt. En svart skjorta då kan ju inte vara så svårt? Nåja det blev en grå Odd Molly tunika med lila detaljer. Då höstens modefärg är lila så tänkte jag att en lila halsduk kanske vore på sin plats. Med raska steg till vår mysiga garnbutik i stan och inhandlade lite lila garn. Det var helgens inköp. Inte ens i närheten av det jag skulle ha!

På eftermiddagen skred jag till verket med min stickning, hittade ett mönster som jag gjorde om lite och knåpade ihop en sjal på ett par timmar. I like stora stickor - det blir ju resultat direkt! Hihi


Bild: Susihus

Ha en härlig tisdagskväll!
Kram

Kommentarer

Postat av: MO

Publicerad 2009-10-13 19:56:25

Snabba ryck vännen, snyggt blev det även om det inte blev som du tänkt dig...

Vad skönt det låter, att du ska vara tjänstledig o bara vara, fundera o ta tillvara på livet som pågår just nu. Livet snurrar på alldeles för fort så man måste nog stanna upp o känna efter i mellanåt.



Trist med begravning även om det inte var någon som stod dig riktigt nära, det är ju hela grejjen, alla som är så ledsna o ett liv har ju slocknat...nej fy, jag är så glad så länge jag slipper gå på sådana "tillställningar" alltför ofta.



Ha de nu så bra vännen, kramar

Postat av: Dessi

Publicerad 2009-10-13 20:26:10

Så snyggt! Lila är ju riktigt hett! ;)

Postat av: Petra

Publicerad 2009-10-14 09:59:47

snyggt! lila är så himla fint nu till hösten/vintern :) bra val Kram

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-10-14 10:47:40

Brukar ju vara så, när man letar efter något hittar man det inte! Men vilken söt grå tunika du köpte :) Den lila sjalen blev jättefin, vad duktig du är!

Postat av: Susanne F

Publicerad 2009-10-14 15:34:53

Vilken fin sjal och tunika..den hade jag gärna haft

Kram

Susanne

Postat av: Lissen

Publicerad 2009-10-14 16:37:05

Precis en sådan sjal letade jag efter på stan.

Hennes har haft en, men inte nu!

Tror jag får träna mej på stickning igen.

Ha en skön onsdag!

Postat av: Sara´n

Publicerad 2009-10-14 18:41:52

Hej Susan Busan, Vilken toppefin sjal, vilken storlek på stickor använder du när du jobbar med sånt garn? Kram Sara

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-10-14 23:49:41

Åh herre mi.. på några timmar!!!! Oj, vad duktig du är och oj så snygg den blev!! Riktigt snygg färg!

Kramar

Postat av: Camillas dagar

Publicerad 2009-10-16 08:06:47

Oh, vilken snygg Odd Molly! En sån vill jag också ha. :) Duktig och pysslig du är med stickning också, själv kan jag bara brodera korsstygn. ;)

Kram och ha en fin helg!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-10-17 08:58:50

jättesnygg! Har också tänkt sticka mej en halsduk och mössa! Men det ska bli av också..fniss



Trevlig helg!

KRAM

Postat av: karola

Publicerad 2009-10-18 19:12:00

oj så fint! stickade du den bara sådär fort! wow :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela