Susihus

Jippie

Publicerad 2009-10-05 10:05:23 i Hund

Visst har vissa av er gissa helt rätt och med strålande glädje kan jag meddela att Bono och jag tog hem ett första pris i vår tävlingsdebut! Det blev 170 p av 200 möjliga i lydnadsklass 1. Då med avdrag för sneda sättande och pratande/sjumgande hund. Någon som vet hur man får bukt med det? Han tycker att det är så roligt och vill att det ska hända något hela tiden och gör det inte det så pratar/sjunger/piper han...

Vi firade segern med grisöron och ett glas vin (jag tog vinet...!) när vi kom hem och började tina upp efter att ha varit ute i det ljuvliga vädret ösregn i sidled och kraftig blåst. Vilket väder det har varit i helgen, brrr

Det var meningen att vi skulle ha tävlat även i söndags, då i sök. Dock blev tyvärr den tävlingen inställd pga domarbrist. Trist, men det var inte dumt att få sova ut lite i söndags=)

Nu letar vi nya tävlingar... fick lite blodad tand och det var inte sååå nervöst väl på plats.


Bilder: Susihus

Nu blir det till att träna in nya moment och skärpa upp positionerna.
Ha en alldeles ljuvlig start på veckan
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-10-05 10:17:25

Wooow, bra jobbat! Super snyggt och hela 170p. Grattis till uppflyttningen. Jaha, då är det "inkallning med ställande" och "rutan" nu då?



Du ska bara veta hur mycket jag tragglat.

/P

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-10-05 14:39:41

Vilken debut! Vad roligt, förstår att du har fått blodad tand :) Jag har samma problem med min hund, har dock aldrig tävlat, men när vi tränar så har hon lätt till att skälla när hon blir ivrig. Svårt att få bort! Blir ju så fel när man bannar hunden också för att den skäller när den är glad... svårt det där!



Kram, Sofie

Postat av: Petra

Publicerad 2009-10-05 15:01:03

Absolut, det kommer gå skit fort tills dess! =) Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2009-10-05 21:01:32

Snyggt jobbat! Bobo är ¨såååå charmig och söt och ser så klok ut på något vis:) Mina hundar hade nog inte fått så bra i lydnad. Riktiga busar är dem:P haha. Kram kram

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-10-05 21:29:49

Stort grattis!! Keep up the good work. Bra att du lämnar grisöronen till Bono... ;-)

Postat av: Dessi

Publicerad 2009-10-06 20:45:23

Så härligt! Grattis!

Postat av: Siri

Publicerad 2009-10-09 12:24:03

Vad kul-grattis!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-10-12 15:17:32

Grattis! snyggt jobbat! Nä jag tror inte heller jag skulle ha problem att fördriva min tid:)) fniss

Så skönt med ledigt va?



KRAM

Postat av: Lissen

Publicerad 2009-10-14 16:35:42

Ett stort GRATTIS,härligt att gick så bra!!!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2009-10-14 22:32:45

Grattis till första priset! Sorry, lite sent ute, men jag har haft lite problem med rss-uppdateringarna o inte upptäckt det förrän nu.



Låter skönt med tjänstledigheten! Jag tror inte du kommer få några som helst problem med sysselsättningen, 3 månader går väldigt fort.

Hoppas nu du kommer på vad du vill göra.



Det har inte jag gjort efter 6 månader. Eller jag vet väl på ett ungefär, men jag orkar inte plugga igen. Vill bara hitta en bra arbetsplats med bra utvecklingsmöjligheter.



Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela