Susihus

Rapport från en härlig helg

Publicerad 2009-09-01 21:56:22 i Resor

Ännu en ny semestervecka, denna är den sista sommarsemesterveckan för vår del...kan inte fatta att det har gått över 6 veckor sen jag var på jobbet. Skönt är det iallafall att gå hemma och skrota, idag lider jag inte alls, strålande solsken och jag har hållt till i solstolen mest hela dagen med en bok, så skönt!

I går kom jag hem från en härlig helg i Stockholm med en god vän. Det var lite skakigt om vi skulle komma iväg, då min älskade man blev väldigt dålig men efter många prover och mätningar på sjukhuset så konstaterade dem att de kan inte hitta något. Så jag vågade ge mig iväg på lördagmorgonen. Vi började med Formex och hade en härlig eftermiddag på mässan.


Vi hittade ett superläckert fik mitt ibland alla utställare, här var det en hörna med unga designers. Bland annat Lisa Bengtsson som har gjort några av de läckra tallrikarna "Oss kvinnor emellan".

Vi bodde på Clarion Sign och på söndagen deltog vi bland 26000 andra tjejer på Tjejmilen, jag hade tänkt att slå min tid från förra året men jag landade på samma tid i år, 56 min. Nåja med en något smärtande häl är jag ändå nöjd. På måndagen hann vi med lite shopping innan vi började bege oss söderöver igen. Vi tog ett lunchstopp på den underbara platsen Zetas Trädgårdar ute vid Kungens Kurva. Vilket ljuvligt ställe och så mycket härlig inspiration...


Var bara tvungen att köpa lite läckert gräs och sen hade de en svart krukfärg som jag slog till på.

Idag i det fina vädret slog jag till och letade upp lite lerkrukor som har stått i garaget, de har nästan varit på väg att slängas för jag inte har användt dem på lääääänge. Nu drabbade jag dem med färg och pensel och vipsvoilá

Plötsligt kan jag tänka mig att använda dem igen, ska se om jag ska skrida till planteringsstadiet under morgondagen. Färgen var lättmålad och den blandades ut med vatten så den blev superdryg. Har massor av färg över, testade även att måla lite på betong...vet inte om det håller men kan ju vara värt att testa.

Bilder: Susihus
Nu får vi se när de har torkat om färgen håller, men det ska det göra enligt Zetas. Kul och enkel makeover!
Ha en härlig dag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-09-02 00:03:28

Vilken bra färg! Den ska jag spana efter! Blev himla snyggt!

Postat av: Karin

Publicerad 2009-09-02 06:56:02

tävla på min blogg!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-09-02 10:57:31

Men usch! Hur är det med maken nu då?

Låter som en härlig helg annars!Duktiga nu är! Hälsade du Clarion från mejfniss Krukfärg???? VILL HA!! vart kan man hitta det tror du annars? Vad heter den? vad är det för typ av färg? funkar det på glaserat också?Mycket frågor blir det!!hihi

Suck, den som ändå fått gå på Formex!!! Mycket fint va?

Så du har gått o snaggat dig också! Visst är det skönt!! Så lätt skött!

Hoppas allt är bra annars! O att maken piggar på sig!

KRAM

Postat av: pia

Publicerad 2009-09-02 18:55:51

Hej!

Hade verkligen tänkt att höra av mig innan Sthlm och Tjejmilen, hade varit så kul att snabbträffas! Jag och min syster bodde ute i Älvsjö faktiskt, tänk om vi har gått förbi varann hela dagen utan att veta;-)

Jag sprang på 58.38, hyfsat nöjd iaf med tanke på att jag inte tränat så hårt senaste tiden, du såg säkert brudar m rosa Skellefteå-tröjor såna fick vi från kommunen och jag var en av dem...Men vi springer väl nästa år å får ta en date då om vi inte ses innan dess:-D



kramis

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-09-02 20:33:27

Vilken tokrolig helg du har haft. Bockat av en massa saker på min önskelista på en gång. :-) Både Formex och tjejmilen hade varit kul att få uppleva någon gång. Zetas trädgård känns också otroligt lockande. Smart det där med krukfärgen. Vi har några före detta svarta lerkrukor där färgen börjat falna och det låter ju perfekt. Dina blev ju grymt snygga. Här ska det letas krukfärg! :-) Kram Malin

Postat av: Petra

Publicerad 2009-09-02 20:39:32

låter som du haft en kanon helg! Smart idé med krukmålningen, gjorde mycket sånt förr... önskar dig en trevlig kväll. Kram

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-09-02 20:43:05

Va fint det blev. Jag målade alla krukor inne vita med blandat resultat.

/P

Postat av: petra

Publicerad 2009-09-05 10:33:41

Vilken skillnad det blir med färg. Krukorna blev supersnygga.

trevlig helg

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-09-05 15:31:27

Men usch då, det lät inte för din man. Hoppas han mår bättre nu. Så snyggt det blev med din målade betong! Ha en trevlig fortsättning på helgen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela