Susihus

Lite betong saker...

Publicerad 2010-08-25 21:25:58 i Pyssel

Tycker nog att hösten kom lite väl snabbt och plötsligt. Här är det höststorm med regn och blåst. Det är bara att ta på sig regnkläder och trotsa vädretsmakter. Har cyklat till brukshundklubben idag och tränat lite efter jobbet, och sen fick det bli en löparrunda med mannen. Så nu har jag landat i soffan och väntar på den rysligt bra danska serien Livvakterna.

Passar på att visa lite betongalster som har gjutits här i sommar. Jag målade de gjutna buddhahuvuden med den fantastiska färgen från Zeta, tror att Löddeköpinge Plantskola har en liknande färg. Man blandar den med vatten och målar på betong, krukor och etc.





En fick pryda det nya fågelbadet, eller den nya hundvattenskålen om ni frågar Kenzo & Bono.


Bilder: Susihus

Jag har även bett om en betongskiva som jag ska lägga ute vid en plantering som ett litet lågt bord. Ville ha något mönster i, och vi kom på att ett snöre kanske kan göra ett roligt mönster. Sagt och gjort mannen testade och jag tycker att det blev riktigt bra. Återkommer när den är på rätt plats, men det kan ta lite tid om det ska vara detta höstoväder men visst kommer det en härlig sensommar snart?

Nä nu väntar Livvaktarna
Go kväll

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-25 22:38:04

Inte viste jag att man kunde hitta en form att kunna gjuta dessa fina huvud själv......häromdagen köpte jag ett på indiskan som var turkost men väl hemma blev det svart......lite tokig är man nog allt.



Ha det gott

Anna

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-08-26 11:36:10

Oj, vad många huvuden. Du får snart öppna en liten presentshop hos dig och sälja fina grejor tror jag bestämt.

Ser verkligen fram emot tavlan. Snälla, rara du! ♥

Postat av: fia

Publicerad 2010-08-27 10:39:21

Så fina huven och att man kunde göra dom själva ..

Toppen snyggt vart det ialfall tycker jag .

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-08-29 11:07:51

Vad fint med plattan! Smart att använda ett snöre, går ju att göra hur många olika och roliga mönster som helst! Och huvudena..wow!

Postat av: Cornelia svarar:

Publicerad 2010-09-01 23:12:39

Ni e grymt duktiga på att gjuta i betong! Kan man beställa en betongskiva till mitt nyinförskaffade symaskinsunderrede ;)

Postat av: mo

Publicerad 2010-09-02 19:11:32

Nämen så söta små huvuden ni har gjort..jättegulliga o skönt att hitta bra färg som man blir nöjd med...Har fortfarande inte tagit mig att gjuta något i betong än, tycker det verkar svårt fast det kanske är bara som jag inbillar mig....Häftigt med betongplattan med mönster i....

Javisst har hösten kommit igång rejält, klar o frisk luft o kyligt om morgnarna, men det är väl bara att gilla läget....



Ha de fint vännen, storkramen kommer här...

Postat av: Home of Nina

Publicerad 2010-09-02 21:20:14

Så fina Budhahuvud! Är det svårt att gjuta i betong, har varit sugen länge, men det har inte blivit av! Ha det bra vännen! Kram Nina

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2010-09-02 21:31:21

Du förtjänar verkligen att ligga på soffan efter att ha jobbat så duktigt. :-)



Vi väntar också på den sköna fina sensommaren. Men vädret i Skåne har faktiskt varit helt ok de senaste dagarna jämfört med föregående vecka.



Så fina dina betonghuvuden är. Ser ju grymt proffsigt ut. :-)



Hoppas allt är bra!!

Postat av: ulrika

Publicerad 2010-09-04 20:31:40

Vilka HÄRLIGA saker ni gjuter!!! Är så sugen, men tiden du vet.......

Ska bli kul att se hur det blir med betongplattan sen. Om en vecka har jag precis kommit hem från din stad.

Postat av: Linda

Publicerad 2010-11-12 22:11:33

Man blir verkligen inspirerad av att börja gjuta i betong efter ett besök här inne. Något att ta tag i till våren kanske. Tills dess fortsätter jag med min nyfunna hobby... Virkning :o)



//Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela