Susihus

Vilken härlig söndag

Publicerad 2010-08-22 22:36:27 i Trädgård

I dag vaknade vi och det var väl inget höjdar väder. Till och med mannen sa att idag är det nog IKEA väder...
Han var även lite trött på att gräva och fixa med det senaste trädgårdsprojektet, vårt nya rum i trädgården! En liten utflykt kan ju alltid pigga upp.


Vårt tilltänkta nya trädgårdsrum i början av projektet....

Först skulle jag springa en lite längre runda 12,5 km, när jag hade kommit 3 km regnade det och blåste så jag höll på att fara ut i åkern men sen blev det bättre och det flöt på rätt bra hela rundan, helt klart nöjd. Jag som har kämpat med motivationen hela sommaren, den förbättrades lite i går när jag fick slå grabbarna på slutsträckan från vår backträning! hihi

Vi har ju helt klart närmast till IKEA i Älmhult men nu skulle vi göra en reklamation på vårt senaste inköp på vår söta trädgårdsbutik här utanför stan.


Köpte en dimmaskin och nu en vecka senare, är det glapp i kontakten och då detta ligger åt Jönköpingshållet och den stora anledningen till att det blev IKEA Jönköping är att en mycket god vän fyller lite halv jämnt idag. Så sagt och gjort iväg för att köpa bl a en lykta till, då en har gått sönder.



Bilder: Susihus

Det kommer bli så mycket snyggare med 2 lyktor, eller va tror ni? IKEA besöket gick undan fast det var rätt mycket folk, härligt när man vet vad man ska ha;)

Sen hem till våra goda vänner med present och sång, han blev så förvånad, överraskad och glad att vi kom. Oj va roligt det är att göra så'na saker. Härligt att släppa på lite måsten och bara göra ibland. Vi fick en toppen trevlig kväll med riktigt goa vänner och så mycket god mat att jag är mätt fortfarande. Nu när jag står här och nattbakar mina surdegsbröd som fick jäsa lite längre idag...men det var det värt.

Hoppas att din helg har varit toppen.
Go nattkramar


Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-08-24 16:25:31

Åh, men jag bara önskar att jag också hade inspiration till att fixa i trädgården ju. Hos oss växer allt hur som helst. En trädgårdskunnig skulle väl riva sitt hår... men vi sköter i alla fall gräsmattan och så... Nej, jag är inte ett dugg trädgårdskunnig. Tråkigt.

IKEA en regnig söndag låter helt perfekt ju.

Kram kram! Hoppas att du får en bra vecka.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-08-24 19:44:30

Så enormt vackert i trädgården. Jag har gett upp helt när det gäller blommor och blader. Hundarna härjar sönder det mesta och resten hinner jag inte med. Men jag är nöjd en då.

/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela