Susihus

Granen står så grön och grann

Publicerad 2010-12-08 08:31:11 i Hem

Har haft lite vånda inför årets jul då lillebrors sambo är allergisk mot gran. Vilket gör att vi inte kan ha någon julgran i år, känns väldigt otänkbart men det är ju bara att vänja sig vid den tanken. Därför har jag letat efter en inomhusgran, de som man köper som krukväxt och häromdagen när jag var och handlade på Maxi. (Ett tråkigt men nödvändigt kvällsnöje) så hittade jag en liten söt gran. Slog till och efter mycket bekymmer med vilken kruka och att vår ljusslinga var för stor så fick den nu bara prydas av små stjärnor.



Och vår lilla klotlampa som hade fått hoppa ner i jullådan där den får vila eftersom den är ersatt av en adventsljusstake fick komma fram igen och tjänstgöra i köket istället.

De 2 roliga hyacintinstallationerna hittade vi på en liten söt julmarknad som vi besökte i helgen.

Bilder: Susihus

Lite roliga, och vi fick genast fler idéer så till våren blir det nog till att gjuta några liknande.

Ha en härlig vinterdag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2010-12-08 10:05:23

Tack snälla för receptet, det ska jag göra till helgen!

Så fint det var med hyacinterna. Kul med något annorlunda. Ska bli spännande att se vad du hittar på till våren...



Ha en bra dag!

Kram, Jenny

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2010-12-08 21:08:59

Tjusigt! Så smart med en liten gran. Ska helt klart åka på jakt efter en sådan till tjejerna imorgon. Perfekt för barnen att hänga egentillverkat pyssel i - så kan jag klä vår gran själv... ;-)



Hyacinterna var ju urfina!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-12-09 10:40:00

Så fräcka!

Vi har granallergiska här också så vi har vinylgran. Tråkigt och dessutom ful.

/P

Postat av: Ida

Publicerad 2010-12-09 11:18:37

Vad sött :D

Postat av: lovisa

Publicerad 2010-12-09 11:36:54

fint!

Postat av: Jenny^^

Publicerad 2010-12-09 11:48:04

Fina :)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-12-09 13:42:35

Hej i stugan,

Så fina hyacinter, den idén får jag nog allt ta och låna. Får jag fråga vem du har som levererar din reklam? Tycker min är lite tråkig.....



Hqa det gott

Kram Anna

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-12-09 15:52:01

Oh, vad jättegulligt. :) Det gäller att få såna bra idéer då man inte kan ha stor gran.

Mitt smycke från Efva Attling kom i går, men jag blev lite besviken över att det var så himla litet. Fint, men litet. Kanske finns i flera storlekar, mitt var modell superlitet i alla fall. Det fick åka tillbaka.

Kram på på dig!

Och den ständiga funderingen - har du kunnat åka skidor än? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela