Susihus

Tomteverkstad

Publicerad 2010-12-14 09:06:08 i Pyssel

Förstår inte vart helgerna tar vägen, lagom när jag har kommit ner i helgtempo då är det måndag igen. Hade helt klart behövt en dag till på helgen....

Vi har haft en superskön helg med inga måsten och tider att passa. I lördags var det lite halvtrist väder, ett par plusgrader så det blev ingen skidåkning för min del utan en långpromenad och sen var det tomteverkstad hos oss. Det bakades bl a Leavinbröd och äntligen blev det helt perfekt, hade i en gnutta jäst tillsammans med surdegen och det gjorde susen.

Fixades lite saker som har blivit liggande ett tag och sen satte jag igång med tillverkningen av julkorten. Lite av en tradition hos oss att de ska tillverkas och göras egna. Tycker att det känns lite personligare och roligare med lite tanke bakom. Det värsta jag vet är mailade julkort, så nu var det sagt!





Bilder: Susihus


Kan tyvärr inte visa dem färdiga resultaten då en hel del som läser här kommer att få dem i lådan! Kan dock avslöja att man kan återanvända en del av julkortet till julpynt...hihi
Nu ska jag bara hitta något kuvert eller embalage, ska nog försöka få dem på lådan tills på torsdag. Puh

Ha en toppenskön dag
Många vintriga kramar

Kommentarer

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2010-12-14 09:44:42

Ååå nu får jag ännu mer ångest över att vi hoppar över julkorten i år. Känns så trist men vi hinner bara inte.

Kanske man kan få se en bild på dina julkort i efterhand? Det ser väldigt lovande ut!



Ha en bra dag!

Kram, Jenny

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-12-14 10:30:58

Oj så flitiga ni e! Här har det varken handlats julklappar, gjorts julkort, bakats eller lagats julmat. Vi skickar visserligen inga julkort, jag älskar att baka men vi försöker ju fortfarande o banta så det e dumt o fresta sig själv med lussebullar o sånt :)



Så fina islycktor! Det krävs lite plats i frysen dock :)

Så mysigt att ni har snö kvar, nästa allt försvann här förra veckan då det regnade en dag :( Men nu e det superkallt o det känns inte lika kul när det inte e snö ute.

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-12-14 22:20:51

Pysseltjejen! Famtastiskt med egentillverkade kort ju... mail eller SMS är ingen höjdare.

Jag hade också gärna haft en 3-dagarshelg... eller dubbelhelg. ;) Vill inte alls jobba nu, bara julfixa. Den enda trösten är att halva denna vecka snart är gjord och det är helg igen. :-D

Kram på dig!

Postat av: mo

Publicerad 2010-12-15 15:48:20

Hm, då kanske jag skriva ner min adress så jag får ett sådant fint kort av dig ;)

Nu har vi beställt längdskidor..äntligen, ville ju har redan förra året men då blev det inte av, men nu...jag är så förväntansfull, ska bli jättekul.

Låter som en skön helg utan något inplanerat, det har varit mycket här nu, varje helg...Likadant den kommande helgen, men men, så är det...



Ha en skön kväll, kram

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2010-12-17 07:32:43

Åhh.. vad fint! Jag blev genast väldigt nyfiken på vart du har hittat de fina stämplarna? Jag har letat efter sådana. Jag håller på att göra mönster i vit lera.. och ja.. vill skriva något på dom :-)

Kramar

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2010-12-17 07:32:58

Åhh.. vad fint! Jag blev genast väldigt nyfiken på vart du har hittat de fina stämplarna? Jag har letat efter sådana. Jag håller på att göra mönster i vit lera.. och ja.. vill skriva något på dom :-)

Kramar

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2010-12-18 20:24:21

Åh då ska jag ta en titt på Clas Ohlsson :-)Trevlig kväll!Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela