Susihus

Snön faller...

Publicerad 2010-02-23 10:55:20 i Trädgård

Oj va det snöar här! Det gör det väl i stora delar av landet. Jag var ute i helgen och tog lite kort för jag vet inte när jag såg så här mycket snö sist. Sen dessa kort är tagna har det toksnöat ännu mer och det snöar fortfarande. Nu tycker vår äldre hund att det börjar att bli lite svårt att ta sig fram obehindrat. Bono tycker att det är underbart att fara fram i snömängderna, vilken muskelbyggnad han kommer att få!


Bilder: Susihus
Vårt hus inbakat i snö, på baksidan har Bono och Kenzo gjort sitt bästa för att plöja ner snön med en mängd ta fatt lekar och rulla runt och mula varandra!

Kul med snön för alla som har sportlov och kan njuta av härliga vinterdagar! Jag vill också ha sportlov och vara ute i skidspåret. Kanske kan ska jag ta ledigt en dag och få ge mig ut i skogen med skidor. Som tur väl är har jag fått låna skidor, för jag försökte att få tag i egna i helgen, haha fanns inte en speta kvar av ett par längdskidor! Ett par stavar var allt jag hittade. Jag ska vara först i kön nästa vintersäsong för att köpa längdskidor. Det är ju nästan enda sättet att rasta sig själv och hundar på nu när det är så mycket snö, så vi är ute varje kväll i eljusspåret och skidar på. Skönt sen att få slänga sig trött i soffan och njuta av lite OS.

Snökramar till er alla

Kommentarer

Postat av: Susanne F

Publicerad 2010-02-23 11:34:53

Hej

Jag hade också velat ha längdåkningsskidor...men det har inte blivit så bara.

Synd att du var uppbokade just denna bloggdag...men nu är det den tredje rundan jag är med och ordnar så det komemr nog fler

Kram

Susanne

Postat av: mo

Publicerad 2010-02-23 14:34:32

Javisst är det snö i massor....vackert är det i alla fall..o jag har inte tröttnat än (vågar man säga det högt?). Har faktiskt med letat efter längdåkningsskidor, på blocket för jag vill inte lägga för mycket pengar o sen kommer det 10 vintrar utan snö, jag menar vi vet ju hur vintrarna brukar se ut här..hihi



Här har ungarna (2 av 3) sportlov...men de är inga skidfantaster så något sportande har det inte blivit av än, kram på dig

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-02-23 14:46:40

Svar: Ja visst känns det avlägset just nu!

Photoshop, as always! Jag har använt an action på fotona: Seventies från Pioneer Woman



Jag har faktiskt ett par längdskidor på pappas vind! Får kanske ta o hämta hem dem :-)

Postat av: jenny

Publicerad 2010-02-23 21:30:24

vilket fint hus ni har.

Själv är jag så less på snön och vintern och kylan nu. Vill ha vår och sommar:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela