Susihus

Inspiration

Publicerad 2010-01-12 20:01:48 i Inspiration

I helgen var vi på en otroligt härlig inspirationstur i Jönköpingsområdet. Vi åkte igenom ett fantastiskt vackert vinterlandskap och började vår resa på den ljuvliga butiken Lilla Butiken i Tenhult. Ni hittar deras hemsida här.
Här blandas härliga kläder med fina saker i en underbar mix. Bor ni i närheten så är det väl värt en tur hit. Sen hade vi fikapaus i Tabergs pulkabacke, här kom våra goda vänner från Jönköping med varm chokladmjölk och goda bullar. Sen blev det en tur och lite shopping på Tyghuset i Taberg. Därefter styrde vi bilen i vinter småland till den söta lilla butiken Lantligt vid Axamo, tyvärr hade jag glömt kameran hemma....grrr, men det var en ljuvlig dag som vi sen avslutade med lunch hos våra goda vänner. Tack snälla söta fam H för en härlig dag!

I dag har jag varit i Stockholm och rekat tillsammans med kund, oh så trevligt vi har haft det! Vi har haft en god lunch, rundvandring på hotell och Vasamuséet. En supertrevlig arbetsdag, och nu har jag checkat in på hotell och imorgon blir det möte på kontoret här innan det bär av hemåt.

Innan jul så beställde jag en glasskiva hos vår glasmästare, hade nämligen en idé på att duka upp lite plockmat på den när vi hade vår årliga julfest. Det blev väldigt lyckat för plötsligt fick jag lite mer utrymme och lite höjd på buffédukningen. Nu får den tjäna som lite ljusbricka, för det blev ett häftigt ljusspel i glasskivan när ljusen är tända.


Bilder: Susihus

Nu blir det att landa i hotellsängen och spana in Bygglov!
Ha det bäst!
Vinterkramar i massor till alla er som tittar in här.

Kommentarer

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2010-01-12 21:05:49

Vilken kul idé med glasskivan. Känns som om man kan göra mycket läckra arrangemang med den.



Ditt jobb låter väldigt kul och spännande. Kanske lite väl många hotellnätter kanske...

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2010-01-12 21:25:42

Vilka fina bilder, vitt passar verkligen överallt. Smart och snyggt med glasskivan.



Det var ett bra visdomsord, tyvärr tror jag inte det gäller för min del. Det är liksom kört :0/



~Livet i byn

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-01-13 16:47:18

Vilken idé du gav mig nu! Vet precis hur jag skulle vilja bygga upp en liknande sak. Men jag vågar inte knysta om några idéer. Min man går i taket av alla mina projekt.

/P

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2010-01-13 19:32:07

Kul att springa på lite nya saker som föder ideér. Ha de gott.

Postat av: Petra

Publicerad 2010-01-13 23:00:47

snyggt!!! alltid kul med nya idéer :) kram

Postat av: mo

Publicerad 2010-01-14 19:38:28

Tjenixen vännen, vilken smart idé, o så snyggt sen. Roligt när man kan förnya det som ska vara under oxå.

Verkar som du kommit in i jobbet igen, känns det bra?

VIlken mysig shoppingtur ni har varit på då. Skulle med vilja till Tyghuset i Taberg, men det blir kanske lite närmre våren eller så..



Ha de fint vännen, kramar på dig

Postat av: Lillsnörpa - Grönt, Pyssel o Äpplen

Publicerad 2010-01-17 18:46:12

Vilken smart Idé! Fint att ljusen speglar sig! /Lillsnörpa

Postat av: Ulrika

Publicerad 2010-01-17 21:01:23

Gött att bo på hotell.

Det gör jag snart i Växjö ;o))

Är det ok att vara igång med jobbet igen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela