Susihus

Nytt decennium

Publicerad 2010-01-07 08:51:16 i Allmänt

Nytt år och nytt decennium, 2010. Ett helt nytt år framför en och jag undrar ändå lite vad 2010 har att erbjuda. Spännande!

Jag tog ett härligt jullov från bloggen. Vi firade jul uppe i Åre med goda vänner, vi har bott i en superhärlig lägenhet mitt inne vid ÅreTorg. Vi har haft det toppen, lite kallt vissa dagar men vi har stått på skidorna varje dag, kanske inte så länge när det är -27 ute men ändå. Bono och jag testade även på att åka på tur en eftermiddag. Oj va skönt det var, helt tyst och stilla och vilka härliga vidder. Ljuvligt även om jag ramlade, för oj va instabilt det är jämnfört med slalomutrustning. Dessvärre tog vi med oss en lite fjällbacill hem så Nyår låg vi i varsin soffa och snörvlade och nös.

Här hemma har det varit helt ljuvliga dagar, kallt och lite sol och nu de senaste dagarna har det snöat massor! Vi har varit och gått på sjön, helt ljuvligt att få lite nya promenadvägar och nya vyer att titta på.




Bilder: Susihus

Bono och Kenzo njuter för fullt precis som vi av detta härliga väder. Hoppas att detta kalla håller i sig till slutet på februari sen kan det bli vår=)

Jag har börjat att jobba igen, känns jättekonstigt och jag hade gärna varit ledig 2,5 månad till utan problem. Denna lediga tid har nog varit den bästa på länge, har sällan mått så bra och kännt mig så pigg. Att bara ta ledigt så är något jag varmt kan rekommendera om man har möjlighet!

Ha en härlig start på det nya året!
Kram på er

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-01-07 10:28:09

Skönt att Ni kommit lyckligt hem. Tror nog att det var Er jag såg en dag utanför en affär nere på torget i Åre. Gul sele på en av hundarna....el båda.

Hur som, vi hade väldigt brott just då och Ni var ett större sällskap så det såg inte ut att vara läge för något bloggmöte. Vi hade inte heller hundarna med just vid det tillfället.

Hoppas Ni skrämmer iväg bacillen fort.

/P

Postat av: LissenTo

Publicerad 2010-01-07 18:39:38

Det låter som ett toppenlov, härligt att koppla av med vänner! En bra start på året!

Härliga bilder, ser lite ut som där jag gick på min lunchrast idag! Ha det gott!

Postat av: Liza

Publicerad 2010-01-07 19:33:17

Oj, vad ni verkar ha haft skön ledighet! Det är guld värt! Jag tar någon ledig dag då och då bara för att ladda batterierna..



Kram!

Liza

Postat av: Karin

Publicerad 2010-01-08 15:08:41

Vilken härlig ledighet du haft. Trevlig helg!

Postat av: Inspirera Mera

Publicerad 2010-01-08 20:49:24

Det lät som en underbar ledighet. Vilka fina kort du har tagit.



Ha en god fortsättning!

Kram Sandra

Postat av: jenny

Publicerad 2010-01-08 23:26:40

God fortsättning!! Kommenterar inte så mycket längre men läser iallafall:-)

Vad skönt med lite ledigt, det kan man behöva ibland.

Själv käns det helt underbart att veta att jag kommer att vara hemma hela 2010:-)

Kramar

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-01-10 16:48:43

Det låter som en härlig vecka i Åre, fast något för kallt :-)



Visst e det härligt o va lååångledig! Hoppas att du har kommit lite närmre vad det e du vill göra :-)

Kram!

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2010-01-11 09:12:52

Det låter som ett superhärligt jullov. Bortsett från nyårsbacillen då. :-)



Ha en riktigt god fortsättning på det nya året!

Postat av: mo

Publicerad 2010-01-11 17:16:45

Tjena vännen.

Åh vad det låter som ni har haft det härligt. Gillar ju snö så det hade inte varit fel. Vi hade ju turen att få en vit jul i alla fall, även om det var precis, dagen efter så töade det, men sen kom det ju mer snö....

Trist med förkylningen, det är ju inte så mycket man kan göra än att ta det lugnt.

Hoppas allt är bra nu i alla fall, kramar på dig

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-01-12 09:29:49

Låter härligt med lite semester i Åre... har själv bott nära Åretorget - det är supermysigt när det är så mycket snö som det är där uppe!



God fortsättning på NYA året!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela