Susihus

Tulpanfrossa

Publicerad 2010-01-18 14:14:21 i Hem

Inläggen här är verkligen sporadiska. Som det är just nu försöker jag att hitta någon struktur på livet, nu när jag är tillbaka på jobbet. Inser att jösses med mycket saker jag vill ha gjort på så lite tid som det är kvar av dagen när jag kommer hem. En konstig ekvation som inte riktigt går ihop. Nåja det är nog fler än jag som lever så. Jag vill ju hinna med förrutom jobbet, träna själv, träna hund, pyssla och fixa vara lite kreativ och så bland allt detta ska det dessutom klämmas in städning, handla och vardagliga saker. Som om det inte vore nog så har fortfarande dygnet bara 24 timmar...puh!

Nåja det har varit tulpanens dag i fredags, har ni frossat i tulpaner? Jag älskar när de dyker upp så här i vintermökret efter julhelgen. Förra veckan kordinerade min man och jag inte oss på tulpaninköpen! Jag köpte en bukett och fick två buketter av min man! Fast man kan väl inte få för mycket av snittblommor! Är det inte Ernst som har sagt att med lite mer snittblommor så kommer vår värld att bli mycket vackrare!

Den sista buketten som jag fick i fredags, pysslade jag till lite med björk- och blåbärsris och satte i den fina IKEA vasen.


Bild: Susihus

Ha en toppengo start på veckan
Kram

Kommentarer

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2010-01-18 14:50:41

Kan inte annat än hålla med dig i dina jobb- och livstankar kontra tiden. Svårt att få ihop livspusslet rent praktiskt och tidsmässigt ganska ofta nu för tiden (ja sen jag började jobba igen framförallt). Kladdkakan blev supergod. Finns bild och recept nu inlagt nu om du är intresserad. Ha en bra måndag.

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2010-01-18 17:28:47

Jag önskar jag vore lite bättre på att sköta om tulpanerna. För mig blir de bara långa och fula...



Dina ser fräsha och fina ut, snyggt när man lägger lite annat grönt runt så där.



~Livet i byn

Postat av: Lillsnörpa

Publicerad 2010-01-18 19:52:04

Tulpaner är så vårigt och vackert!



sv: Tack snälla för din omtanke! Så himla snällt av dig! Arrangemanget ligger nu ute på min blogg om du vill se.

Tack igen! Kramar Lillsnörpa

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-01-18 23:13:51

Jag känner igen det där! Man vill så mycket men tiden räcker inte till.



I love tulpaner!

Postat av: LissenTo

Publicerad 2010-01-19 15:02:09

Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop.

Tur att fina tulpaner kan lysa upp och lediga dagar!

Ha det gott!

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-01-19 15:28:59

vad fin den är!

Ja gud..tid...suck..

Ja tulpaner köpte jag i söndags när vi kom hem:))

Nu vill jag ha vår!!hihi



hoppas allt är bra!

Nu är det bara tiden jag ska hitta o hälsa på dig ofta..



KRAM

Postat av: Rebecka

Publicerad 2010-01-19 19:42:55

Väldigt fint att blanda ut med lite ris så där. Jag älskar verkligen tulpaner, känns som ett vårtecken mitt i vintermörkret!

Kram Rebecka

Postat av: Monkan

Publicerad 2010-01-19 21:12:46

Hej! Vilken tur att jag hade din adress sparad sen tidigare, i din Blogger-profil fanns ingen info.



Jo, så är det, alltid 24 timmar på dygnet fast man tänker att NÅN dag kan man väl få lite extra? :-) Vilket fint tulpanarrangemang du gjort. När jag köper tulpaner brukar jag bara stoppa ner dem in en vas... Idag har jag faktiskt köpt tulpaner i kruka, ska bli spännande att se om det blir nåt. Bäst jag tar ett gröna fingrar-piller :-)



Låter klokt det där som Ernst sa, och du drar ju absolut ditt strå till stacken!

Postat av: a home far away

Publicerad 2010-01-20 08:28:30

Jaaa fler timmar på dygnet skulle inte vara helt fel för att få ordning på livspusslet, det förstår jag:)



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela