Susihus

Fix till fåglarna

Publicerad 2010-07-28 12:45:06 i Trädgård

Semesterlunket har infunnit sig. Det härliga vädret håller i sig, så det är bara att njuta. Det var en rejäl svacka i vädret i helgen men naturen behövde lite regn. Då var jag på träningsläger hos Bonos uppfödare. Det var nog skönt för hundarna med lite svalare temperatur men oj så blöt och kall jag var när jag kom hem, fast det gjorde inget för det var så givande och roligt.

Har fixat lite hemma, flyttade fram mitt planteringsbord så det blev lite enklare och lättare att komma åt, än att ha det bakom garaget och komposten. Hittade en gammal fågelholk som såg lite nött och sliten ut, den fick sig en total makeover och vips så tror jag nog att fåglarna kommer kvittra lite extra när de flyger hem till denna!??




När jag ändå var i fågelfixarbranschen så slog jag till och plockade ner min handgjorda fågelbur från vinden. Denna köpte och släpade jag hem ifrån Hong Kong på 90 talet. Nu tänkte jag att den kunde få sig en omgång vit sprayfärg och kanske få leva ett liv ute på altanen, där vårt tak snart är klart...





Bilder: Susihus

Nu väntar en löparrunda i värmen, inte så långt men det blir barfotaträning på fotbollsplanen. Ska bli kul att testa.
Ha en ljuvlig sommardag!
KRAM


Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-07-28 18:46:49

Men oj vilken fin liten bur du tog hem från Hong Kong. Jättefin ju! :) Den kommer att bli supersnygg på er nya altan. :)

Det lilla bordet var också fint, fåglarna kommer att jubla.

Kram på dig!

Postat av: sofie

Publicerad 2010-07-29 06:05:03

Vad fint du gjort det på planteringsbordet! Fågelholken blev riktigt söt :) Vilken underbar fågelbur också.



Ha en härlig dag!

Kram, Sofie

Postat av: fia

Publicerad 2010-07-29 13:58:53

oj så fint med färg på holken och sådan fin bur du har hittat , fina detaljer på den .

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2010-07-29 14:31:03

Så fint det blev! Hoppas de små gästerna dyke rupp för mysigare än ås lär de inte kunna få någonstans:) Ha en bra torsdag.

Postat av: Nettan

Publicerad 2010-07-30 11:36:26

Ser fram emot att se allt i verkligheten imorgon! Buren ser jttefin ut! Men vilken eskapad ni var ute på då! Hoppas Bono mår bättre nu-stackars liten han måste ju blivit vettskrämd.. Längtar till imorgon- ska bli jättekul- hoppas vdergudarna är med oss!

Kram

Postat av: åsa

Publicerad 2010-07-31 14:27:36

vad fint!!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-07-31 17:40:15

Vilken fin fågelbur. Jag har varit sugen på en bur länge och tittat på flera. Tänkte ha en hängande blomma i men jag är lite snål...se.

/P

Postat av: jenny

Publicerad 2010-08-01 22:03:23

Fin holk du piffat till. Fåglarna kommer nog att trivas alldeles utmärkt i den.

Kram

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-08-02 21:31:42

Urtjusigt! Tänk att ibland kan gamla saker komma igen o helt plötsligt bli moderna o fina igen :)



I morron ska jag ta tag i o börja rensa o fixa i trädgården, så mycket som e både övervuxet o dött. Fixa, fixa!

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-10-22 06:40:39

Så otroligt snyggt ni har det. Inspiration!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela