Susihus

Kenzo 12 år

Publicerad 2010-06-14 09:00:07 i Hund

Hipp hurra för våran goding Kenzo, han fyller 12 år idag. En aktningsvärd ålder på en schäfer. Hörslen är något nersatt och han rör inte på sig som han har gjort, fast med 12 aktiva år bakom sig så får jag nog ändå säga att han är pigg för sin ålder.



Bilder: Susihus

En av hans favoritsysslesättningar förrutom att äta, är att ligga i trädgården. Han ligger ute så mycket som möjligt på sin älskade gräsmatta, endast vid kraftigt regn vill han gå in, eller om Bono är för jobbig och tetas med honom. Bland hundarna på gatan är han fortfarande kungen, även om hans majestätiska rörelser har minskat något på äldre dar.

Det får bli en runda till affären idag och inköpas ett paket leverpastej till vår älskade Kung Kenzo
Kram

 

Kommentarer

Postat av: gella

Publicerad 2010-06-14 09:45:38

Grattis!! :) Äääälskar schäfrar!!! Har haft det tidigare som vakthund under Boliviatiden (i barndomen) och är nog den enda hundras jag skulle kunna tänka mig om jag mot förmodan själv skulle skaffa hund. De är så ståtliga och fina!!

Postat av: Home of Nina

Publicerad 2010-06-14 09:53:51

Å vilken GODING! Grattis till din fyrbenta vän! Kram Nina

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-06-14 20:46:55

Åh, grattis till fina vovven! Så klart han ska ha leverpastej. :)

Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-06-15 22:41:44

Försökte minsann gratta igår men gick inte att komma åt och kommentera. Grattis en dag i efterskott. Hoppas det blev en bra dag för Kungen.

/P

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2010-06-15 23:05:54

Grattis till tolvåringen. Superfin på bilderna!

Postat av: Eva - designing good life

Publicerad 2010-06-16 09:06:31

Tolv år, inte illa alls. Grattis grattis!

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2010-06-16 22:29:00

Verkligen en majestätisk hund. Urfin!! Är en hundälskare - utan hund - då min käre make inte delar min kärlek. Får snylta lite på alla andra lyckliga hundägare här i världen.

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-06-17 23:37:53

Ååå! Grattis gamle gubben! Det e en anmärkningsvärd ålder för en schäfer :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela