Susihus

Trendspaning

Publicerad 2010-03-03 18:03:24 i Inspiration

I går kväll var jag och en god vän på en trevlig tillställning, som hade namnet "Har du koll?"

Det handlade om trendspaning och tendenser. Det var bl a Lotta Ahlvar, VD Svenska Moderådet. hon pratade om trender. Området där det händer snabbast är i modevärlden och den påverkar sen övriga brancher bl a mat och inredning. Ekologiskt och varighet kommer starkt därav jeans är superhett i vår och då inte bara som kläder utan i mycket annat!

Det är 3 stora världsutställningar om Picasso i år och det kommer att påverka trenderna. En film som också kommer att påverka mycket i år är Alice i underlandet. Kanske kan vara ett kul event ett annorlunda teparty?

Hon var en väldigt duktig föreläsare i ämnet! En annan duktig talare var Joacim Andersson, varumärkeskonsult. Han pratade om varumärkesplacering och hur vi bör använda det offentliga rummet som varuplacering. För vem kan inte byta kanal när det är reklam på radio eller tv eller bläddra förbi reklamsidorna i tidningen men ingen kan undgå att uppleva, känna och tänka när man stiger in i en konferenslokal, lounge, kyrka eller ett rum.

Han hade även ett ord som fastnade, istället för second hand som har lite slarvigt blivit vintage som är väldigt inne i allt, så föreslog han Pre-loved. Sakerna har ju blivit älskade av någon innan!
En underbart inspirerande kväll helt enkelt!



Bild: lånad från Boomerang som tänker helt rätt, återvinning av kläder - snacka om pre loved!

Det var en liten trendrapport från mig, som nu med glädje ska hoppa i mina jeans och fara iväg och träffa mina goda fd arbetskollegor.

Må gott
Kram kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-03-04 08:02:50

Låter som en härlig kväll... skulle också kunna tänka mig att gå på något sådant! Det är underbart när man plötsligt får INSPIRATION... det ger ny kraft!!

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2010-03-04 15:47:21

vad kul det låter. Har hört att Lotta Ahlvar ska vara grym. Låter som bra trender - och jag håller med om att vintage börjar kännas lite uttjatat.



Den där bänken är ju så fina. Jens Fager is the man. :-)

Postat av: Sara´n

Publicerad 2010-03-04 16:12:05

Fd kollegor? som i att du har bytt från när vi sågs i veckan? snurrig



Pre-loved är det nya ordet!!

Kramar Sara

Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Publicerad 2010-03-04 23:01:16

Åh det lät som en underbar inspirationskväll! Har lyssnat på Lotta Ahlvar förut och tycker hon är riktigt duktig.

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2010-03-07 16:34:41

Vad kul!!! Låter jätte intressant!

Kramar

Postat av: Rebecka

Publicerad 2010-03-08 18:14:43

Det lät verkligen spännande och intressant! Ja man har märkt att jeans är inne just nu =)

Ha en skön kväll!

Kram Rebecka

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-03-09 13:28:21

Gud vad kul det lät!

Hade varit kul att gå på något sådant också!!

Hoppas allt är bra!

Här är det strålande sol och massor med snö:/



KRAM

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-03-09 14:06:11

Erkänner att jag nog har dålig koll.

/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela