Susihus

Hittat en ny favorit

Publicerad 2010-05-05 20:26:51 i Inspiration

Allt började med att jag fick ett gulligt mms av min fantastiskt goda vän N, hon har hittat ett par söta leggins till mig i Jönköping. (Jag har nämligen beklagat mig över att jag inte har hittat några lite roligare leggins) Naturligtvis var min underbara kompis helt beredd på att slå till och köpa dem till mig och skicka ner dem. Innan jag slog till så bad jag henne bara vänta tills jag hade tittat in i en butik i stan här hemma, där jag kunde tänka mig att de kunde ha lite roligare leggins. Det pinsamma är att butiken har legat här i 1,5 år och jag har aldrig varit inne!? Fy skäms på mig.

Det roligaste var att när jag kom in i den mysiga lilla butiken och frågade om lite roligare leggins så de första hon tar fram är de min kompis har skickat på bild till mig ;o) Fick in ett gäng olika i provrummet och hittade även ett par läckra byxor, en fin tunika som jag provade resultatet blev 2 olika leggins och ett par byxor.





Den mysiga butik heter I robe you. Hoppas att hon kommer igång med sin internetbutik snart så ni som inte bor här kan få njuta lite av alla fina danska och svenska kläder som hon har i sitt sortiment. Fick en jättemysig bok på köpet, som hon har varit med och gjort. Även om vi han prata en del så undrar jag hur hon kunde veta att jag är grymt svag för inredning och renovering. Vilket mervärde det är att hitta mysiga små butiker med härlig service och det där lilla extra. I like =)


Bilder: Susihus

Nu i efterhand kan jag säga att det hade varit mycket billigare att jag hade bett min kompis att köpa dem hon hittade! Haha, nu blev det inte ens dem jag föll mest för!? Fortsatte sen till Stadium och köpte ett par nya Easy tone skor, så nu kommer jag att få så snygga ben och rumpa ;o) Haha, vilken härlig och kostsam lunch det blev idag, tur att jag går lunchpromenad med dogsen för det mesta, blir biligare så!

Ha en härlig dag!
Stor kram

Kommentarer

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2010-05-06 08:17:40

Det ser verkligen fint ut! Så mycket roligare det är att handla i små butiker med personligt urval och service. :-)

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-05-06 09:26:43

Oh, vad fina de ser ut! Jag håller med, lite roligare/annorlunda leggings skulle vara kul, annars går man bara i såna där vanliga...

Kram kram!

Postat av: Rebecka

Publicerad 2010-05-06 19:29:51

De såg fina ut, alltid kul med lite nya kläder!

Kram Rebecka

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2010-05-06 21:36:45

Låter osm en mysig affär. Kul att hitta något nytt som skänker en den där lilla extra glädjen:) Ha en trevlig kväll.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela