Susihus

Tokkär

Publicerad 2010-05-03 12:59:13 i Trädgård

Hoppas att du har haft en härlig Valborgshelg. Jag har haft en mysig helg med god mat och trevliga gäster i fredagskväll och jag fick så bra presenter. I lördags var det superkallt men lillebror och hans sambo ville ta en sväng ut till vår fina Handelsträdgård innan de körde hem mot Göteborg. Sagt och gjort for vi ut till Klockaregården som ligger i Ör, 2 mil från Växjö. Är ni i närheten får ni inte missa ett besök här, superfint och inspirerande ställe.

Bild lånad från Klockaregården

Och där stod detta vackra växthus/lusthus, både jag och mannen blev helt tokkära!


Bild lånad från Hasselforsgarden

Vi har nu funderat, tittat och planerat om det går att få in i vår trädgård och Ja vi har nog ett ställe för det! Det är inte mer än 10 m2, oj så fint! Nu ska vi bara sansa oss och se om vi ska slå till.

I går njöt vi desto mer av värmen, solen och vår trädgård. Va skönt det är när man kan gå ut och sätta sig barfota på trappen med en kopp kaffe och solen värmer en, I like =)

Ha en härlig start på veckan!
Kram

Kommentarer

Postat av: Nettan

Publicerad 2010-05-03 14:00:38

Jättefint!!

såg det i en inpirationstidning från Hasselfors...fantastiskt..

Tycker ni ska slå till- det hade passat PERFEKT i er trädgård!

Kram

Postat av: Karin

Publicerad 2010-05-03 18:30:22

Jättesött och gulligt växthus. Skulle vara mysigt att ha i en trädgård. Fina tulpaner du visade i förra inlägget.

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2010-05-03 20:46:39

Jag är också förälskad i detta hus - som vi inte har någon plats för. Snälla köp det så att jag får njuta av det på din blogg. :-) Fast lite avis kommer jag allt att bli. :-)

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-05-03 21:08:20

Det här huset har jag också sett.. Men nu kommer jag inte ihåg vart jag såg det. Men jag föll direkt. Så himla fint.. Önskar vi kunde fått in ett sådant i vår trädgård också :D

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-05-03 22:37:45

Jag e oxå kär i det sär växthuset/förrådet. PÅ ett sätt önskar jag att det fanns o köpa när vi byggde vårt växthus och sen förråd, men på ett sätt inte, för vi hade nog inte haft råd till det, vårt kostade nog bara hälften vad det gör :-(

Postat av: Annelie

Publicerad 2010-05-03 23:19:26

Så underbart växthus! Det bara kliar i fingrarna tills dess att man får sätta i gång med trädgården!

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-05-04 08:09:51

Sååå fint lusthus! Gillar att ena delen är i trä. Vet en som kommer älska det... ska maila vidare ditt inlägg :)

Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Publicerad 2010-05-04 08:59:41

Ett växthus är aldrig fel!



Om inte för en god kopp kaffe i gott sällskap

=)



Maliin

Postat av: Designing good life - Sarah

Publicerad 2010-05-05 13:05:00

Super fint!

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-05-06 09:27:46

Där förstår jag att du trivdes! :)

Spännande om ni "blir med växthus" också. Eller lusthus... Det var en fin kombination av både och.

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela