Susihus

Trevlig helg

Publicerad 2010-05-30 19:12:33 i Allmänt

Söndag kväll och datorn är påslagen och jag har jobbat undan lite. Hoppas att det kan underlätta lite inför morgondagen. Veckan som kommer nu blir intensiv med jättestort genomförande, så om jag är tyst här på bloggen så har det sina förklaringar.

I fredags drog mannen och jag till Göteborg för en supertrevlig kväll med goda vänner. Vi hade en underbart trevlig kväll på restaurang Familjen. Mmm så mycket gott vi åt och drack. Måste nog plantera en rödvinbärsbuske för oj vilken god fräsch drink jag fick på dessa läckra bär. På lördagen åt vi en härlig frukost på Scandic Rubinen innan det var dax för hemfärd. Tyvärr fick vi åka lite tidigt från Göteborg för att hinna med lördagens program. Hämta Bono hos lillebror och ta en fika där, sen hem och förbereda huvudrätten inför cykelfesten i området.

Första gången vi var med på cykelfesten här i området, oj så skoj! Först välkomstdrink på fotbollsplanen med alla, där delades det ut kuvert för vad vi skulle ta vägen på förrätt osv. Vi hade blivit ombedda att fixa kreativa namnskyltar. Då vi hade 100% närvaro på vår gata så fixade jag följande skyltar:



Bild: Susihus

På det vita fältet stod namnet. De gjorde succé! Så himlans trevlig kväll, vi träffade en massa trevliga människor och vi hade hur kul som helst. Gemensam fest senare med musik och dans.

Idag var det uppstigning hyfsat tidigt för att hålla kurs i skogen för våra hundkursare. När jag kom hem så blev det en liten tupplur i soffan. Jag kan lova att det blir en tidig kväll för mig idag. Gäääsp!

Ha en härlig söndagkväll och en go start på veckan.
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-05-30 22:15:30

Så Ni håller igång! Förstår att Ni är trötta.

/P

Postat av: Dessi

Publicerad 2010-05-30 22:38:49

Som ni håller igång! Min vanliga blogg ligger lite nere för tillfället, har varit så mycket hunderi på sistone! Hoppas allt är bra! Kram

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-05-31 10:09:20

Låter som en härlig helg... Fin fin skylt... kul idé!!

Jag låg också på soffan igår.. för första gången på MYCKET länge... var ute på lördagen så det var därför :) Det var så skönt så, sen kom mannen hem med pizza - god mat dagen därpå!!



Trevlig måndag!!!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-06-01 11:21:57

Vilken härlig helg! Full rulle :-D



Vi har oxå funderat på att anordna en cykelfest, men det har inte blivit av, än iaf :-) Förmodligen inte i sommar heller, håller på o planera för min mans 35-års fest i aug. Det får räcka!



Jätteroliga o snygga namnskyltar! Kanske snor layouten ;-)



Jobba inte ihjäl dig nu!

Kram!

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2010-06-02 23:42:04

Låter som en riktigt kul helg:)

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-06-08 15:15:33

Härligt med Gbg!! Avis där! Jag får vänta några veckor till.

Rolig skylt!! Vi brukar hänga ballonger utanför på brevlådan, så alla ser vart dom ska cykla:))

Kanske ska ha skylt i år!!

Hoppas allt är bra med middagen! Lät så himla gott!

Hoppas allt annars är bra!

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela