Susihus

Vilken...

Publicerad 2010-05-24 22:10:45 i Trädgård

..dag det har varit idag. Har jobbat från 08.00 till 20.00 och det har bara varit kaos.

Det var inte det jag skulle skriva om, utan:
Vilken helg vi har haft. Äntligen sol och värme! Helt ljuvligt att vakna i lördags av att det är klarblå himmel och strålande sol, efter en skön morgonpromenad med dogsen så kunde vi äta frukost ute. Det är livskvalité. En härlig tur ut till vår favorit Klockaregårdens trädgårdshandel och införskaffade äntligen lite nytt till krukorna och till några land. Sen slet vi hårt med spadar, jordsäckar och annat trädgårdspyssel under hela lördagen, och allt under varma solstrålar. Vilket kändes sen på kvällen, då vi såg att vi skiftade lite i färg!

I söndags var det inte riktigt lika klarblå himmel hela tiden men vi fick ändå det där sista som vi inte hann med under lördagen. Så nu är alla fröer, lökar och annat vårpyssel gjort. Det kändes lite sent att göra det nu men här har ju varit på tok för kallt tidigare så jag har inte vågat sätta ut några sommarblommor.

Fick för mig att jag ska ha ett litet blombord på altanen, bad min darling att han skulle gjuta något. Det är ju det trista med betong att det tar sån tid innan det blir klart... Så jag hittade ett gammalt radiobord på vinden som nu har fått flytta ut på altanen. (får kanske bli en betongskiva ändå för att skydda det lite mot regn).





Sen måste jag slå ett slag för dessa underbara träd som har lyckats att övervintra i krukorna under denna vintern. Det är väl det närmaste olivträd jag kommer att kunna ha ute utan att ta död på...


Bilder: Susihus
De får lite mysiga videkissar tidigt och nu kommer de ljuvliga grågröna bladen. En klar favorit, de heter Alpvide tror jag...

Härligt att ha fått stilla sina trädgårdsnerver lite! Nu ser det ju dock ut som det ska bli kallt igen i veckan, hrmm inte den varmaste maj månad!

Med hopp om att morgondagen blir bättre än denna måndag!
Kram kram

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-05-25 13:27:29

Hej,

Ja nu har vi fått fint väder!! Härligt!

vad fint du gjort det!

Önskar dig en fin vecka!

KRAM

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-05-25 13:54:25

Hm, jag väntar fortfarande på att du ska komma och fixa det mysigt i vår tråkiga trädgård... ;)

Superfint ju!

Kram!

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2010-05-25 17:32:41

Underbart med härligt väder dock verkar det ha vänt igen. Här är det kallt, bistert och grått som gäller. Ser fint ut i din trädgård. Olivträden är underbara att ha. Jag måste köpa ett par... Ha en fin tisdagkväll.

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2010-05-25 20:42:50

Hoppas att du fick sova gott igår efter en lång dag!!

Kramar

Ps. visst är det underbart med vädret!!!

Postat av: pia

Publicerad 2010-05-25 20:48:50

Underbart väder som nu är skitväder..nåja, hoppas på soool snart igen. Fina träd! Vill ha fint i min trädgård NU, synd det tar sån tid å kostar så många pengar...

KRAM på dig! Hoppas att resten av veckan blir bra!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-05-25 23:06:59

Vi har haft fint idag men lite kallare. Vilka fina kulor i betongbladet.

/P

Postat av: Cornelia svarar:

Publicerad 2010-05-25 23:14:09

Jättesött bord! Och ett fint arrangeman runtomkring :-)



De där träden ska jag lägga på minnet, jag vill ju ha nåt liknande på vår uteplats för att få lite höjd där.

Postat av: Anette

Publicerad 2010-05-26 21:36:19

Kikar in och upptäcker att "här kommer jag kika in fler gånger"!! Vilken fin blogg... jättefin!

/familjevillan

Postat av: isa

Publicerad 2010-05-29 23:46:43

Härligt dekorerat..

bordet var jätte fint och alla detaljer!!

Postat av: Hillevissan

Publicerad 2010-06-21 13:01:46

Snyggt!

Tack för tipset om alpvidet! Det ser verkligen ut som olivträd (som ju är heelt omöjligt om man inte har växthus på vintern..;-)



Ha en fin midsommarvecka! H.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela