Susihus

Ljuvlig helg

Publicerad 2010-10-18 08:48:28 i Trädgård

Har och är fortfarande drabbad av en liten otrevlig förkylningsbacill. Har nu nyst, snuvat och hostat i över en vecka. Tycker väl att det är så där och hade gärna blivit av med denna bacill nu! Men den verkar trivas och vägrar släppa taget....

Min frånvaro här kan bara förklaras i att jag har tränat väldigt mycket hund på min lilla lediga tid, dock har det inte hjälpt för jag har bara fått 2:a pris på alla tävlingar, så nu är jag lite missmodig och vet inte hur jag ska tackla detta. Nya tag måste hittas!?


Nåja har passat på att njutit i det härliga höstvädret som har varit här i helgen. Helt underbart. Vi passade på att plocka ner och förvara alla våra goda äpplen och ja visst blev det en hel del äppelpaj och kakor bakade i helgen, mums va gott.

Jag fixade till ett litet hjärta till ytterdörren, hittade ett halsband som jag aldrig använder, det piffade upp hjärtanet lite. Lite sirligt och enkelt i väntan på något mossigt till advent...

Köpte lite kronärtskockor som jag satte ner i krukor som lite enkla och dekorativa höstarrangemang.

Hittade även lite ljuvliga kastanjer på vår sköna höstpromenad. Behöver en litet loppisfynd här känner jag, en bricka och samla ihop alla sakerna på, hade varit perfekt, eller hur?

Ha en härlig start på veckan.
Kram kram

Kommentarer

Postat av: mo

Publicerad 2010-10-18 19:41:18

Tjenare där. Jamen att komma på andra plats är väl inte illa....jättebra jobbat tycker jag.

Fint hjärta, o kronärtskockor är väldigt dekorativia.



Vi åkte till Ullared i Fredags, sen efter det åkte vi till Halmstad där vi checkade in på hotell. Våra goda vänner/grannar var oxå med så vi hade två härliga dagar. Behövs inte så mycket mer för att man ska leva upp lite ;)

Kramar på dig

Postat av: pia

Publicerad 2010-10-20 07:17:26

"bara 2:a", det är väl näst bäst om jag inte misstar mig;)

Trist m förkylningar, går mycket sådant i nu, och har själv varit smådrabbad av å till...Nä nu ska jag ut i rusket, ska cykla till jobbet, tror jag ska somna stående, kursade i Sthlm igår hela dagen, åkte sista planet hem, dvs var hemma vid 23...är sjukligt trött idag...Ha en trevlig dag å njut av hösten! kramar

Postat av: jenny

Publicerad 2010-10-20 08:15:00

Vad fint du gjort ute. Smart idé med halsbandet. Tjusig hund du har och att komma tvåa är ju inte fy skam det heller:-)

Krya på dig!

Kram

Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Publicerad 2010-10-20 19:24:09

Krya!



Fint hjärta!!



Maliin

Postat av: Nettan

Publicerad 2010-10-21 07:52:00

Hej! Mmmm...fint hjärta! Har ett sånt rosa halsband..hade aldrig kommit på att hänga det på dörren- jättefint!

I helgen tror jag jag ska ha lite prestationskravssnack med dig ;-) Det är FANTASTISKT bra att bli 2:a- du är BRA! du är SKITBRA! KRam på dig

Postat av: Patriklotta

Publicerad 2011-01-31 20:21:12

Keep safe. Look out for one another.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela