Susihus

Tårar rullar på min kind

Publicerad 2011-04-21 18:04:43 i Hund

Så kom den dagen vi hoppades aldrig skulle dyka upp. Vår älskade Kenzo har för sista gången tassat över sin älskade gräsmatta, smaskat leverpastej, skällt, svansat, pälsat ner, pussat oss, lekt med vattenspridaren, småbråkat lite med Bono. Idag har han fått somna in för gott. Stora tårar rullar ner på min kind och saknaden gör så ont att jag inte riktigt vet vad jag ska ta vägen.

Vår härliga semesterhelg i Italien fick ett konstigt slut, när vi kom hem i tisdagskväll var Kenzo jättedålig. Han har kräkts och varit vimmelkantig sen i söndags. Antingen har han fått en hjärnblödning, något på balansnerven eller om det är något annat vilket har gjort att han inte har kunnat hålla huvudet rakt och han har vinglat. Hemskt att se och efter att ha burit honom upp och ner för trappan så bestämde vi oss att detta är inte ett värdigt liv.

I eftermiddags efter en härlig solig vårdag, där han har fått leka i vattenspridaren, hjälpa till att tvätta bilen och äta massor av leverpastej, somnade han in lungt och fridfullt. Han har gjort det mesta med värdighet och även sin sista resa gjorde han så fint. Men rackans vad ont det gör i hela kroppen, tårarna vill aldrig slut.



Bild: Susihus - sista kortet på Kenzo, tagit idag på hans favoritplats i trädgården


Han skulle ha fyllt 13 år i juni och han har verkligen levt ett långt och lyckligt liv utan sjukdomar fram tills nu.
Vi saknar vår Kenzo så djupt att orden tar slut.

Kram

Kommentarer

Postat av: susihus

Publicerad 2011-04-21 18:30:21

Instämmer i allt, min första hund har lämnat oss och det gör så ont även om jag vet att det var ett riktigt beslut. I nästan tretton år har vi umgåtts och pratat dagligen samt delat säng och förtjusning över korvar i alla dess former. Att ett förnuftigt beslut kan vara så fruktansvärt jobbigt att ta. saknar dig K så fruktansvärt mycket. Hoppas din nos nu är hel och att det åter spritter i din kropp. Vi ses tids nog!! //Husse

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-04-21 20:05:59

Jag saknar ord, det är inte helt lätt att se allt det fina när det tar slut. Jag står ju snart där själv, Alfons 16 år kommer inte leva för evigt. Jag får ont i hjärtat när man inser att allt inte är för evigt.



Sov gott Kenzo och stor kram till matte och husse!



~Ingrid

Postat av: Malin

Publicerad 2011-04-22 07:00:07

Stor kram till er båda!

Postat av: Tina

Publicerad 2011-04-22 17:22:55

Vi känner verkligen med er - vi vet av egen erfarenhet att det gör så ont i hjärtat.... Vi skickar en stor kram till er från Linderosorna i Växjö och Kånna.

Postat av: Ninni

Publicerad 2011-04-23 20:35:37

mina varmaste tankar!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-04-25 13:10:33

Visste inte vad jag skulle skriva för några dagar sen, då jag såg inlägget första gången. Vet inte vad jag ska skriva nu heller men jag tänker på Er. Vet ju vad Ni går igenom och det gör ont, väldigt ont.

/P

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-04-25 13:17:40

Tårar rullar på min kind... Jag vet precis vad du går igenom! Många kramar!

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-04-25 15:16:34

Stor styrkekram från mig! Jag blir tårögd!

Så himla jobbigt för er. ♥

Kram!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-04-25 20:29:38

Har tänkt på er varje dag och hoppas ni orkar med...



Själv har jag konstant ont i hjärtat nu, tycker Alfons tacklar av lite varje dag och det känns hemskt att behöva åka ner till Mallorca i början av maj och lämna honom. Men jag måste, mamma och pappa ska flytta hem. De har ju båda haft en stroke med några månaders mellanrum så de behöver hjälp med flytten. Kan inte låta bli att undra om han orkar tills jag är tillbaka...



~Ingrid

Postat av: Mia

Publicerad 2011-04-26 18:50:13

Känner verkligen med er..

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-05-03 14:10:59

Å nej så hemskt! Jag har inte hunnit läsa bloggar på ett tag och har helt missat denna sorgliga nyhet :( Det värker i hjärtat! Jag kastats tillbaka till när vi fick ta det jobbiga beslutet med vår hund. Det e fruktansvärt! Jag sörjde jättelänge, grät inte så mycket förutom på själva dagen utan förträngde det och ville inte prata om det. Det e ju så jobbigt att man måste ta ett beslut och avsluta deras liv, fast det e det enda rätta.

Usch, det här e det värsta med o ha djur. Men tiden då de finns med oss väger ändå upp det, de e ju så underbara och förgyller våra liv :)



Fyllt år har du också hunnit göra, grattis i efterskott!

Ha det gott, skickar massor av kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela