Susihus

Bonustid...

Publicerad 2011-04-02 18:47:48 i Hund

I torsdagskväll sjönk stämningen här hemma, vår älskade gamle herre Kenzo, snart 13 år mådde inte så bra. Vi glömmer ibland bort att han är så gammal som han är, när han går runt och retas med Bono, eller försöker att få all mat att komma ner till honom bara man tittar på det tillräckligt länge. Igentligen vet vi att vi har bonustid med honom men vi vill väl inte riktigt inse att den där hemska dagen kan komma när som. Vi försöker nog att skjuta bort det så långt vi kan.

På fredagsmorgon hängde han med ut på morgonpromenaden som vanligt igen och åt glatt. Vi blev lite lättade och tursamt nog fick jag en tid hos vetrinären på fredageftermiddagen. Efter lite urinprov och undersökning kom de fram till att han har blod och rätt mycket bakterier i urinen, det blev en antibiotikakur. Sen kom de även fram till att han hade problem med prostatan så vi beslöt att kemiskt kastrera honom på ålderns höst. Vi får väl se vad som händer mellan han och Bono nu...



Bild: Susihus - tagen vid Borgholmsslottsruin för någon sommar sen

Nu är han som vanligt igen, en skön herre som tassar omkring och gärna ligger ute i sin älskade trädgård. Småtetas lite med Bono och äter glatt. Puuh så skönt, vi njuter av hans små egenheter och tränger undan hans igentliga ålder.

Njut av varandra
Kram

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-04-02 18:56:01

Han har många fina år kvar hoppas jag! Men jag förstår Er oro...



Bonustid, våran Alfons är inne på sitt sextonde år och sista månaden har ålderna ramlat över honom och oss med. Nu känns det tungt, han verkar må bra men hjärtat säger en sak och förnuftet räknar dagarna. Snyft...



~Ingrid

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-04-02 19:32:56

Det är tufft när djuren börjar bli äldre, man tänker och funderar och försöker förtränga. Vi får hoppas på några år till för Kenzo!



Ha en skön helg!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-04-02 23:32:00

Ush jag vet hur det e :( det e detnjobbigaste med o ha djur, när de blir sjuka o gamla. Men de e underbara o ha :)



Vi får hoppas att han hänger me ett tag till!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-04-04 09:28:11

Åh, det gör ont av oro i mig. Vet precis hur det känns. Det är tufft att inte våra vänner kan få bli lika gammal som vi. Men kom ihåg att man ska glädjas åt dagen som är NU.

/P

Postat av: natasa

Publicerad 2011-04-04 17:03:20

hejdu, underbar blogg!



jag undrar om du skulle kunna mejla tillbaka till mig snarast, då jag har lite frågor om betongbordet.



mvh,

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-04 17:03:43

hejdu, underbar blogg!



jag undrar om du skulle kunna mejla tillbaka till mig snarast, då jag har lite frågor om betongbordet.



mvh,

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2011-04-05 08:19:46

Vad bra att han är bättre... ..och att det inte var någon större fara. Jag vet.. det är lätt att förtränga.. men det är väl ett försvar :-)

Kramar

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-04-05 09:52:41

Åh, sånt är så jobbigt. Man vill helst aldrig att ens djur ska bli gamla och sjuka.

Håller tummarna för att ni får många, fina månader (och år) med er fina vovve.

Kram!

Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Publicerad 2011-04-06 20:36:26

Åh vad skönt att han mår bättre! Han verkar ha mycket kvar att ge :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela