Susihus

Semesterdag 27

Publicerad 2011-08-12 09:44:30 i Hem

Onsdag 10 augusti

Idag blåste det kraftigt och kändes som det var höst, fick ta jacka på mig på promenaden, brrrr
Är inte detta lite tidigt, nåja det kommer säkert fint väder när skolorna börjar igen, det brukar det göra. Ja det var ingen tanke på att lägga sig i solstolen idag heller. Jag fick för mig att jag skulle såga ner en trist risig buske som står ner mot stigen innan kanalen. Handsågade och slet för den var rätt rejäl, 5 m hög på sina ställen så det blev mycket sågande. Hittade muskelgrupper jag inte kände till...

J målade om våra köksstolar och när det var klart insåg vi att bordet behövdes målas också så det blev några varv till med penseln.

Bild: Susihus

På eftermiddagen cyklade vi ut till min kusin och hans familjs fina nybyggda hus, det blev en rejäl cykeltur. Vi fick lön för mödan när vi kom fram och bjöds på gott fika.

Träning: Morgonpromenad, 3 km kvällspromenad och en cykeltur på 17 km
Väder: Växlande, sol som avbryts av kraftiga regnskurar även hagel, 15 grader

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela