Susihus

Semesterplaner...

Publicerad 2011-02-21 19:50:56 i Resor

Puh vilken dag, vi har bytt it plattform på jobbet under helgen, och idag fungerade i stort sett ingenting...aghhh
När jag väl kom in sent på eftermiddagen så finns inga mailadresser, internetadresser etc kvar...jaja bara att börja om från början.

Vi har haft en toppengo helg hos våra goda vänner i Jönköping i helgen. Det blev lite shopping i lördags, gillar 70% rea! Det är ju lite lönt, fyndade en hel del Hunky dory kläder som då plötsligt blev väldigt bra pris på! Vi åt lunch på det mysiga fiket Matvarufabrikens Kaffe. Mums vilka goda pizzor! Maten vi fick på kvällen hos våra härliga vänner var inte fy skam den heller. Vi lagade koreans mat, oj så gott och fräscht. Har nog aldrig ätit så mycket sesamolja och sesamfrö hihi! Tack kära Fam H för en fantastisk helg, lika trevligt som vanligt!

Bland sesamfröna började vi prata om sommarsemestern och tja vad ska man hitta på? Vad har ni för planer. Jag började titta lite på bilder från Gotland 09 och drömde mig klart bort en sväng. Undra om jag klarar en sommar till utan att åka till Gotland. Bjuder idag på lite blandad kompott från den semestern samtidigt som det blåser kallt och är -8 grader här. Kan behövas drömmas lite om sol och värme.








Vad ska du hitta på i sommar? Jag får fundera vidare...några tips kanske?
Ha en toppengo start på veckan. Kram


Kommentarer

Postat av: fia

Publicerad 2011-02-21 21:19:00

Vilken mysig helg du har haft och så vackra bilder du bjuder på . Det är ju så vackert på gotland . vi tänkte åka till österrike och tyskland .

kram .

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-02-21 21:35:00

Vad mysigt det ser ut! :)

Gotland tröttnar jag aldrig på. Aldrig.

Det blir nog ingen utlandsresa för oss i sommar, vi funderar på att rusta köket.

Kramar!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-02-21 21:51:51

Världens bästa ö att befinna sig på sommartid. Ja, även vintertid men allt är så mycket roligare på sommaren, vart man än befinner sig. Vi brukar bli kvar hemma under sommaren. Åka här i från? Nej, semester kanske vi tar senare under hösten och åker till varmare breddgrader. Får se vad plånboken säger?

/P

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-02-21 22:38:25

Vi har inga direkta planer eftersom bebisen beräknas anlända i början på maj. Får se hur det blir i sommar när Jonas också är ledig! :)

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2011-02-22 15:15:22

Låter ju helt underbart med Gotland. Vi pratade lite om att upptäcka Skåne men vi får se hur det blir. I juni åker vi två veckor till Spanien.



Kram, Jenny

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2011-02-23 08:14:51

Åhhh semester... jag drömmer också bort! Vi funderar lite på USA. Jag har så lust att bila runt lite på västkusten. Jag har i och för sig varit där tidigare, men absolut inte sett allt.. sedan har vi även funderingar på Kroatien.. och åka och hälsa på mina föräldrar där nere som troligtvis kommer att vara där.. åh.. längtar till värme!

Kram

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-03-02 23:25:17

En utlandssemster måste det bli! Vågar inte lita på vädret här hemma. När det väl e varmt o soligt i Sverige så e sommaren fantastisk här, men det e så osäkert. Jag ska heller inte ha semester i aug för det har varit kallt och dåligt väder de senaste åren.



Men inget e bestämt än, ska försöka o få ihop en resa med bästa vännerna, men de pratar om all inclusive och bamseklubb och då får jag o min man rysningar, och det e inte av välbehag. Nä något genuint och trevligt ska det va, med god mat :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela