Susihus

Jular ner

Publicerad 2011-01-04 08:32:08 i Hem

Tillbax igen i Småland efter ett par härliga dagar i Uppsala. När vi väl blev ombokade då vårt tåg blev inställt på nyårsafton, så gick allt som på räls, i tid både upp och hem. Spännande att åka tåg med Bono. Vi åkte tåg när han var liten sen har det inte blivit av. Det är ju inte så många platser ombord på X2000 där hundar och ägare ska tränga ihop sig med bagage, julklappar och barnvagnar. Puuh, alla har ju inte knähundar som inte tar någon plats, tur att vi lämnade vår gamla herre Kenzo hos mamma.

Vi har fått i oss så mycket god mat och dryck denna helgen, det blir nog till att jaga runt lite i skidspåren denna veckan. I går bytte vi dock ut skidorna och tog snowracern med oss upp i motionsspåret, oj så roligt man kan ha! 

I natt har det kommit mer snö och nu är det plusgrader så idag får nog skidorna stå! Har satt upp min fina julklapps lampa, som jag fick av min älskade man.


Vi har en svart sen innan och nu fick jag en vit. Mmmm den pryder sin plats i köket!
Jag önskade mig även en stekgryta och det fick vi av mamma i julklapp och i går invigdes den när det lagades Osso Bucco, och oj va nöjda vi är redan och dessutom så fin att bara ha framme...hihi


Bilder: Susihus

Jag är ledig denna veckan, så skönt! Idag funderar jag på att jula ner julen. Brukar alltid komma till massa saker då, omplantering, nya blommor och någon ny lampa som måste inhandlas...ja vi får se!

Ha en fortsatt skön start på det nya året!
Kram

Kommentarer

Postat av: Dessi

Publicerad 2011-01-04 09:23:43

Ååh, älskar Flowerpot-lampan! Riktigt läcker! Den vita Le Creuset-grytan har vi också. Vi är helnöjda! Snygg är den också som du säger! Kram!

Postat av: pia

Publicerad 2011-01-04 13:24:15

Oj vilka trevliga julklappar du fått! Mycket snygga!

Postat av: pia

Publicerad 2011-01-04 13:24:38

Oj vilka trevliga julklappar du fått! Mycket snygga!

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2011-01-04 17:01:10

Vilken lyxpresent. Han måste gilla dig mycket. ;-)



God fortsättnings på dig!

Kram!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-01-04 23:09:05

Vilka fina julklappar!

Jag har inte hunnit "jula ner" än, fast jag brukar ha gjort det vid det här laget. Får bli på tors.



Skida lugnt!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-01-04 23:10:03

Vilka fina julklappar!

Jag har inte hunnit "jula ner" än, fast jag brukar ha gjort det vid det här laget. Får bli på tors.



Skida lugnt!

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-01-06 12:45:30

Åh, vilka fina grejor! :)

Jula av är lika mysigt som att jula fram tycker jag.

Ha en mysig helg, hoppas att du får vara ledig i morgon du också.

Kram!

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-01-06 21:34:12

Ja...den är fantastiskt fin...nån gång ska jag ha två i köket också!

HAr precis kommit hem från kalas i Ljungby- ska nog gå och lägga mig snart (det blev ovanligt sent igår;-)) Kram kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-06 21:34:42

Ja...den är fantastiskt fin...nån gång ska jag ha två i köket också!

HAr precis kommit hem från kalas i Ljungby- ska nog gå och lägga mig snart (det blev ovanligt sent igår;-)) Kram kram

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2011-01-07 17:42:53

Vilka jättefina julklappar du fått! Förstår verkligen att du är nöjd.

Ja, nu känns det ganska skönt att ta bort julen. Nu börjar ju den långa väntan på våren. Årets jobbigaste månader om du frågar mig...



Låter underbart med lite skidåkning. Det var längesedan jag stod på ett par skidor. Kanske dags att ta sig ut i skidspåret igen?!



Kram, Jenny

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2011-01-08 11:18:52

Vilken otroligt snygg gryta! I vitt också... det har jag inte sett. Jätte fin!

Kram och hoppas att du får en bra lördag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela