Susihus

Semesterdag 11

Publicerad 2011-07-25 21:46:09 i Resor

Söndag 24 juli

Efter en väldigt varm natt vaknade vi upp ute på Fäviken, (jag som trodde att det skulle vara svalt i fjällen) kändes som jag var fortfarande mätt. Fick ta en liten promenad innan det var dags för en helt fantastisk frukost.

Rabarberdryck, tjock mjölk (som lång fil) med nyrostad müsli och varma nykokta hallon, fanns även en ljuvlig gröt. Nybakat bröd, färska ägg, ost, get och libstickspaté, smöring ( brynt smör och öring), rökt renkött och varma hallongrottor till kaffet. Ojoj så gott! Nu vill jag alltid ha min frukost så här =)



Gården Fäviken



Vårt rum, vi behövde inte använda björn-låtsas-fällen som låg på sängen.


Superfina söta små rum med endast handfat, dusch och toalett ute i korriodoren. Gjorde inget det var endast 6 rum och allt var så superfräscht.



Bilder: Susihus
När vi checkade in så låg det nyplockade jordgubbar och smultron på rummet, mums va gott och en trevlig detalj!

Dagen tillbringades med lite flanerande i Åre, fika på trevliga Grädda, Frösö Handtryckeri - här fick vi en härlig rundvisning i hur man trycker tyger för hand. Byhuset - ett mysigt ställe med konst och god mat.

På kvällen flög vi tillbaka till Arlanda och för att köra hem, det blev en lång färd tur att det finns sommarpratare, Jan Carlzon underhöll oss i bilen en bit ner igenom Östergötland. Var hemma sent och stupade gott i våra egna sängar.

Träning: Flanering i Åre kan knappast räknas, efter denna helg känns det som att det får bli korslagda sparris och träning, för jag har verkligen ätit och inte tränat något.
Väder: Runt 20 grader och solsken mellan skurarna

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-07-27 21:39:08

Åh, vad jag känner igen det där ständigt dåliga samvetet då man inte hinner träna. Speciellt då man tycker att man har "biktningsplikt" i sin blogg. Du är superduktig, så du kan vila med gott samvete ett par dagar.

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela