Susihus

Semesterdag 4

Publicerad 2011-07-18 10:29:36 i Allmänt

Söndag 17 juli

Började dagen med en härlig morgonpromenad med Bono. Solen sken och vi körde ett lydnadspass på vår närliggande fotbollsplan innan det var dags för frukost.

Satt och läste ut min bok efter frukost. Har nu läst 3 böcker av Jonas Moström, lättlästa deckare - skön sommarläsning men nu får jag nog byta författare ett tag.

Plockade av våra svarta vinbär, det ska bli marmelad har älskade mannen bestämt. Fast jag och grannkilen på 5 år tyckte att vi även kunde baka en liten kaka. Sagt och gjort så bakade vi en smarrig kaka till kaffet.

Till kvällens middag så blev det att testa den nya grillstenen. Det har inhandlats en pizzasten till grillen, den var vi ju bara tvungna att testa.


Bild: Susihus

Ja jag vet att den inte är rund men vi bråkade lite med degen och hur man får över den...nåja vi kom nog fram till att stenen måste bli riktigt varm innan man lägger på pizzan. Men gott blev det, efter grillen så på med lufttorkad skinka och ruccola. Mums va gott!

Jag somnade gott i soffan sen, därav uppdatering först nu ;)

Väder: Blåsigt, sol på morgonen sen mulet och några stänk regn, på kvällen uppklarnande
Träning: Morgonpromenad med lydnadsträning, power walk med många hallonstopp på kvällen (jisses med hallon det var i spåret =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela