Susihus

Semesterdag 5

Publicerad 2011-07-19 09:06:40 i Allmänt

Måndag 18 juli

Idag började vi dagen med en löparrunda innan frukost. Oj så skönt och frukosten smakar väldigt mycket mer efter en löpartur. Vädret var väl inget att skryta om idag så jag började dagen med att stryka tog tag i hela högen, nu ligger det bara några jättedukar i botten och de får ligga till sig tills det är dax för fest!

Strykhögen blev inte så trist när jag kunde lyssna på Sommarpratarna, idag skrattade jag gott åt Jonas Jonasson.

Har även kokt lite svartvinbärsmarmelad, smaksatt med Jack Daniels.


Eventuellt blev den lite lös...då får jag väl koka om den! Hrmm

Mannen gjorde några fynd när några i kvarterat håller på att tömma en gammal ful lada.


Bilder: Susihus
Det roligaste är att han avskyr loppisar!! Hihi och nu kom han hem med 2 stora glasflaskor och ett symaskinsunderrede =)

Vi får väl se vad vi ska hitta på med detta, underredet ska nog få en skiva och stå ute i trädgården, men tips på vad vi kan göra med de fina jätteflaskorna, tages emot tacksamt!

Väder: Enfärgat i grått, en och annan regnskur, uppklarnande till kvällen
Träning: 4,5 km morgonlöpning, en halvtimmes promenad vid lunch och avslutade med 7 km pw på kvällen.

Kommentarer

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-07-19 19:37:50

Vilka fina fynd! Jag har en liknande glasflaska i badrummet som vas med "pinnar" i :) Bild kommer snart på bloggen, så håll utkik!



Jag har också ett symaskinsunderrede, men har ännu inte blivit färdig till att fixa en skiva till den. Har funderat på att hitta en lagom stor spillbit av en stenbänkskiva, men vet inte vart jag ska leta. Hr även funderat på att gjuta en skiva, men tycker det verkar så meckligt att fixa ramen :( Ni e så himla duktiga på att gjuta, kul med mannens restaurangprojekt :)



Simma lugnt, kram!

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-07-19 20:33:46

Jösses, vad du är duktig med din träning! :)



Och det är kul att se ert betonggjutande!



Kram!

Postat av: Lina

Publicerad 2011-07-19 21:32:41

Vilka fina loppisfynd! En av de stora flaskorna kan vara snygg att ha på en stor yta med blommor eller grenar i.

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-07-20 18:27:27

Verkligen duktigt motionerat av dig!

Jag började också semester med regn och strykning. Rätt skönt det också.

När åker ni? Du kanske inte vill skriva det på bloggen...

Vi gifte oss på Stora Karlsö förresten. Väl värt ett besök. :-D Du kanske ser vårt tackkort där man köper biljetter till båten till Karlsö i så fall.

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela