Susihus

Semesterdag 8

Publicerad 2011-07-21 22:09:01 i Pyssel

Torsdag 21 juli

Ännu en dag i den gråa färgskalan, tror jag får ta och dansa mer soldans ;)

Vi har haft lite fågelholkstillverkning här, J böt ut betonghörnan mot snickarboden....


Sen har jag målat och dekorerat dem


Den svarta kändes lite galen redan från början, så den fick mjukas upp med lite vita blommor, gräs och små nyckelpigor. Den vita skojade jag till med lite gröna detaljer.





Bilder: Susihus


Nu ska vi se var de ska få ta vägen i trädgården, vi har väl lite tid att fundera ut det för uthyrningstiden är väl inte förrän till våren? Då det får bli annonsering och husvisning ;)

Annars har dagen bjudit på en tur till glasriket innan det var dax för Bonos eftermiddag.

Träning: Har gått i Bonos tecken, skogsspår, uppletande och en kväll med söktjejerna i sökskogen. Gräsklippning kanske kan räknas in som träning, handjagare som vi har!
Väder: Grått, blåsigt och några rejäla regnskurar (jag vill ha sol nu)

Kommentarer

Postat av: tina

Publicerad 2011-07-21 23:32:48

Vilka söta fågelholkar...de där får ni med all säkerhet uthyrda till våren! =) Glasriket har vi funderingar på också, vi får se vad det blir. Nu håller vi tummarna för att solen snart är tillbaks!

kram till dej!

tina

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-07-22 11:24:53

Nästa vecka kommer sommaren tillbaka, så ni får nog fint väder då. :)

Och jaaa, gräsklippning räknas verkligen som motion tycker jag. Det är ju bra mycket jobbigare än vanliga promenader.

Jag hade tänkt ta något löpsteg i dag, men det är verkligen uselt väder här. Blåsigt och småregnigt. Usch... Hamnade här i uterummet med lappen och lyssnar på ett till Sommar i P1. Perfekt att man kan lyssna i efterhand.

kram kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela