Susihus

Soligt skön söndag

Publicerad 2011-03-06 20:55:34 i Mat & bak

Så var det söndagkväll och även denna helg har passerat i ett rasande tempo. I fredags var jag i Göteborg på jobb och passade på att ta afterwork med goda vänner där uppe. Bodde över och körde hem i ett soligt härligt väder och detta underbara väder har bara fortsatt hela helgen. Äntligen börjar man känna lite vårkänslor! Åh va härligt

Jag hade planer på att åka lite skidor i helgen men med 6-8 grader plus och strålande sol så fick det bli lite cykelturer med Bono istället. Underbart att isvägarna börjar ge med sig, i dag har vi till och med varit ute och spårat, så underbart skönt att få komma igång med lite träning igen.

Vi har bakat semlor i helgen och smaskat till kaffet som har intagits på uteplatsen i strålande solsken.


Bild: Susihus

Skötn med egentillverkade då jag kan få de lite mindre och med lite mindre grädde!
Nu ska jag försöka att installera photoshop på denna datorn så jag kan få lite styr på mina bilder igen.

Ha en härlig söndag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-03-06 22:52:16

Gillar också lite mindre semlor! Då blir man inte lika mätt. Har dock redan ätit årets dos med semlor, så fler blir det inte i år!



Tänkte lägga lite spår med Aron i veckan. Var SÅ längesen vi la vanligt bruksspår, har ju kört mycket på viltspåret men där är han ju färdig så att säga. Bruksspåret tränar vi visserligen bara för att det är roligt, har inte tålamodet till lydnaden där. Vi kör rally och agility istället! :)



Kram Dessi

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-03-07 09:39:01

Semlor helt i min smak! De ser smaskens ut :) Jag e inte jätteförtjust i semlor men hemmagjorda med små, mjuka bullar (inte torra o fulla av luft) med lite lagom grädde och mandelmassa kan va riktigt gott!

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2011-03-07 18:36:37

Mums, vad gott! Jag bakade i helgen.. det är så gott! (fast jag la vaniljkräm i mina.. hihi)

Kramar

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-03-07 20:49:08

Oh, vad många som bloggar semlor i dag. Så gör även jag. :)

Dina såg också hembakta och goda ut. :)

Kram kram!

Postat av: jenny

Publicerad 2011-03-07 20:49:40

så härligt det låter med en semla i solen. Håller med dig att det är bättre att göra själv så man får ta så mycket grädde som man vill. De man köper har alldeles för mycket.

Kram

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-03-08 18:46:45

Mmmm, vilka härliga bullar!

Goda va?

/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela