Susihus

Tryck på pausknappen

Publicerad 2011-05-26 22:18:10 i Hund

Skulle gärna vilja trycka lite på en pausknapp just nu! Inte bara att det är den absolut vackraste årstiden på hela året, denna ljuvliga spirande grönskan som är så underbart explosiv, hade gärna pausat lite på den. Utan även att jag tokjobbar det känns som det är 24/7 just nu. Jobbar 10-12 timmar varje dag, lite mindre på helgerna kanske bara 4-6 timmer. Puh är rätt trött nu och känner att jag skulle kunna sova länge.

Det hade gärna fått finnas en pausknapp och bara få stanna upp en liten stund. Tur att askmolnet lugnade ner sig det hade nog varit droppen på kontoret när vi ska ha närmare 3000 personer från hela världen snurrandes runt i Sverige nu.

I helgen passade vi en liten söt sak, en schäfervalpstjej på 5 månader som heter Fixa. Hur söt som helst men hon var inte still så länge så hon fastnade på kort...







Bilder: Susihus

Vi har fått frågan om vi vill ha henne. Svårt att säga nej men förnuftet styrde faktiskt så det blev ett nej. Just nu jobbar jag på tok för mycket för att hinna med en liten söt lugn och stabil schäfervalp men vi passar henne gärna så mycket som möjligt, så det är nog inte omöjligt att hon får vara här lite då och då. Bono var måttligt intresserad, tyckte det var mest märkligt att en helt orädd liten donna kommer och fråga om de ska leka eller dela sovplats =)

Lite mysigt allt men ack så mycket jobb med valp igen, det upptäckte vi fort. Oj vad vi hade glömt att de kan hitta på hyss, tugga lite där och gräva lite där, inte lyssna. Haha tur att man glömmer...

Ha en toppenhärlig dag. Ska ta mig runt och se vad jag har missat i bloggvärlden.
Kram i massor

Kommentarer

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-05-28 00:14:18

Haha, dom är för söta. Vi har också haft schäfer tidigare, och passade en valp en hel sommar från uppfödaren. Fick förfrågan om att vara fodervärd på en BT-valp nu i våras, men kände också att förnuftet fick säga nej. Inte både bebis och valp!



Ha en skön helg!

Postat av: Helen.HUSnrNIO

Publicerad 2011-05-28 08:40:01

Hoppas det lugnar ner sig för dig snart så att du kan njuta riktigt av våren (även om den mest verkar ha försvunnit just nu). Underbart fin hund! Ha en trevlig helg.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-05-29 19:23:23

Härligt att höra att Ni är på benen.

Visst är det lockande med unghund men jag förstår dej precis. Vår trädgård börjar så smått återhämta sig från fallgropar och annat. Två år har det tagit och änn har de inte lugnat sig mina två ungtuppar.

/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-05-30 11:50:03

Oj, ni var nära att bli med hundvalp igen läser jag. Skönt att ni fick "prova" först och att ni hade chans att tänka efter. Hon såg jättefin ut i alla fall. Söt! :)

Det är så grönt och somrigt ute nu, håller med dig om att man skulle vilja trycka på paus med sommaren lite - så att den räcker längre.

Kramar!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-06-07 09:39:03

Jisses så mycket du jobbar! Hur orkar du?! Glöm inte o vila upp dig emellanåt :)



Valpar e både söta o roliga, men ack så mycket jobb! Jag funderar ibland på att skaffa hund igen men kommer snabbt fram till att jag skulle känna mig allt för bunden då, med katterna e det mycket lättare :)



Ha det gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela