Susihus

Hyacinter

Publicerad 2011-11-23 21:33:05 i Hem

Här har jag tjuvstartat lite med hyacinter....hoppas att de kommer i blom nu till advent. Jag gillar dessa vita fräscha doftande ljuvliga blommor. Några hamnade inne vid sofforna för att sprida god doft där


Några spettade jag och satte på köksbordet


Bilder: Susihus

Lite väldoft i huset, dock kan de få vänta att slå ut lite till då jag har fått en liten förkylning som småretas lite med mig. Den hindrar mig även från att springa mina morgonrundor...hrmm men imorgon får det nog bli en rask morgonpromenad.

Kram

Kommentarer

Postat av: Dessi at [Home and desire]

Publicerad 2011-11-23 22:17:37

Köpte också hem hyacinter idag! De sprider ju en sån härlig doft nu till jul! :)

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-11-24 08:47:35

Usch för förkylningar - gilla för hyacinter. :)

Men du, de som sitter på pinnarna så där... kommer de att slå ut alltså? Behöver de inte vatten, eller tar du ner och vattnar dem ibland?

Krya på dig nu. :) Jag var ut och gick/joggade i går kväll, men det är ju så j-a tråkigt.

Kramar!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-11-25 08:32:33

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-11-25 08:33:24

Jag gillar Hyacinter men har inte hittat någta luktfria i år så jag har inte vågat köpa.

/P

Postat av: Helen.HUSnrNIO

Publicerad 2011-11-27 10:00:00

Hyacinter är ljuvligt!

Att spätta dem sådär har jag inte sett hos ngn innan. Ser kul ut.

Men hur fungerar det med vattning och blomning?

Lite spännande och kul med annorlunda=)



Ha en fin första advent!

Helen.HUSnrNIO

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela