Susihus

Äppelskörd

Publicerad 2011-10-04 19:30:00 i Trädgård

Ännu en fantastisk skön helg med otroligt härligt väder har avlöpt. Rena sommarvärmen, oj så skönt att få njuta av solen. Måste säga att väderfixarna har skött sig bra för det har varit flera sköna och vackra helger nu, även om veckodagarna har varit lite si och så. Tur för mig som inte jobbar så ofta på helgerna, att få njuta av vackert väder. Det kan behövas nu för rackans var det blir skumt fort på kvällarna. Huu vänjer jag mig vid detta???

I helgen skördade vi våra äpplen, vi tyckte att det såg mycket ut innan men oj det var till och med mer. Finfina äpplen packades försiktigt ner med tidningspapper i kartonger för att förvaras i garaget. Hoppas nu inte att det blir tokkallt för fort... Lite mer klass B äpplen las i korgar för att mosas, bakas, pajas, torkas och ätas i största allmänhet rätt snart.

De är ju vackra att bara titta på...




Bilder: Susihus

Ha en härlig dag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-10-04 19:51:50

Åh, så lyxigt med en massa äpplen. Vi har ju minimal tomt och ett litet träd, så vi får slåss om skörden. :)

Så klart att du ska cykla Tjejvättern. :))) Jag börjar med skidorna, man kan göra i precis vilken ordning man vill. Jag är mest rädd för Vansbro tjejsim...

Heja oss!

Kram!

Postat av: Dessi at [Home and desire]

Publicerad 2011-10-04 22:04:58

Vi hade otroligt mycket äpplen i år... Helt galet! Tyvärr är vi inte lika duktiga på att ta hand om våra... Tiden räcker inte till!



Kram Dessi

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-10-12 23:06:10

Våra äpplen e inte alls sådär fina :(

Men jag har en lika fin korg som du :) Fast min e mer i zink, typ.



Å precis sånt där bord vid grillen vill jag ha! Har letat på blocket efter ett i sommar att ta hem o måla och sen fixa en hållbar skiva till det, men har inte funnit det. Får bli till nästa sommar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela