Susihus

Gå och se Niceville

Publicerad 2011-10-27 17:59:54 i Filmtips

Kan bara säga följande om du inte redan har sett den ljuvliga filmen Niceville, så tar dig genast till biografen och gör det! Vilken film! Mina kollegor frågade mig i går om jag hann gå med dem på bio, och jag slet mig loss och vilken tur!

Filmen bygger på den omtalade och bästsäljande boken "Niceville" som skildrar tre extraordinära kvinnor i 1960-talets Mississippi. Societetsflickan Skeeter (Emma Stone) återvänder från universitetet fast besluten att bli författare, men vänder upp och ner på både sina vänners liv, och hela den lilla staden där de bor, när hon beslutar sig för att ge sig i kast med ett hemligt skrivprojekt: En bok baserad på färgade kvinnors berättelser om hur det är att arbeta i de vita överklassfamiljernas hem.



En fantastisk film, den är välgjord och har en stark story, som är berättad och filmad på ett underbart sätt. Jag älskar filmer där jag får skratta, gråta och bli riktigt berörd och det blir jag här.

Njut av lite bio i höstmökret, det är du värd!
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-10-28 15:28:36

Åh, vill se! Har inte hört talas om den men det lät verkligen som en film i min smak.

Härligt att höra att du är så igång med joggingen igen. Håller knäet?

Kramar och ha en riktigt trevlig helg!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-10-30 22:23:22

Tack för tipset.

/P

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-11-02 21:19:26

Jag har sett nån glimt av en trailer o det gillade jag. Jag gillar filmer som utspelar sig under den här tiden, så det ska helt klart bli ett biobesök o se den :)

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2011-11-06 20:16:25

Bra tips!! Det ska jag verkligen komma ihåg!!

Kramar

Postat av: Anna

Publicerad 2011-11-08 20:52:03

Det låter som en film i min smak, får se om jag får med någon..

Såg att du köpt dig att par Ilse Jacobsen stövlar, jag har precis ett par likadana med 3/4 skaft och jag bara älskar dom, har haft dom till jobb någon gång och vissa tror jag är tokig.



Kram Anna

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-11-08 21:59:55

Hohooo! Hoppas att allt är bra!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela