Susihus

Äntligen fått plantera lite

Publicerad 2012-04-16 20:43:54 i Trädgård

Helgen bjöd ju på lite sol och en aning värme, även om det är rätt kallt än på nätterna... fast nu kunde jag inte vänta längre. Det fick bli lite plantering i mina odlingsbänkar. Fick ner sallad, spenat, persilja, rädisor, sockerärtor och lite blommor malva och astrar. Rödbetorna, krassen och luktärtorna fick dock vänta lite på att få hoppa i jord. Rödbetorna fick inte hoppa ner om det fanns risk för frost...hrm det vet man ju aldrig. De andra blommorna skulle ligga i vatten ett dygn och det hade jag ju naturligtvis inte förberett så de får vänta på att dyka i jorden.



Åh va det är härligt att äntligen få så, nu håller vi tummarna att det ska gro.

Något annat ljuvligt som är efterlängtat är detta


Bilder: Susihus

Dessa ljuvliga rabarber har redan dykt upp. De är så välkomna!

Ha en toppenskön start på veckan.
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-04-17 19:17:27

Postat av: Camilla (igen)

Publicerad 2012-04-17 19:18:05

Åh, men så VÅR ni har hos er! Här har det småsnöat lite i dag, men inget som ligger kvar (tack och lov).

Kram på dig!

Postat av: mo

Publicerad 2012-04-18 19:11:07

Mmmm, rabarberpaj är ju inte fel...Kul med lite egna grödor att ta av när man blir lite sugen.

Kramar på dig

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2012-04-19 08:49:33

Redan planterat! Här har jag inte ens hunnit få ut prylarna från växthuset som står där under vintern :O

Men vi har förgrott potatis som jag nog tänkte ta o plantera ut till helgen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela