Susihus

Ett steg tillbaka igen

Publicerad 2012-04-11 21:14:06 i Hund

Har nu kommit fram till att påsken är min favorithelg. Lång och skön ledighet utan krav och med en massa god mat och dryck, kan det bli bättre? Vi har umgåtts med goda vänner under påsken, ätit gott och haft det bra. Ska jag klaga på något så är det vädret, påsken brukar ju även innebära att man startar upp trädgården, men i år?! Nej inte direkt, snöstorm och kallt brrr nåja nu kunde vi ju njuta av en go film istället utan att ha dåligt samvete hihi.

Dock har Bono tagit ett steg tillbaka i sin rehab, han halkade på ett halt golv och gick ner i spagat, så han sträckte sig nog i sitt skadade ben. Det var lite hängigt både för honom och för oss. Han har ingen lyckostjärna hängande över sig, tur att han är lycklig själv.

Efter lite övervägande så åkte vi ändå och simmade på tisdagkvällen och jag tycker nog allt att han är lite bättre idag. Där är han så lycklig att jag nästan skäms, han ylarv så/sjunger för att få komma i poolen, när han har simmat och står i duschen och hör att någon annan hund simmar så blir han upprörd att det inte är han som är i badet...



Bild: Susihus
Nu vilar han ut i soffan...
Hoppas nu att vi kan ta ett steg framåt i denna rehabprocess.

Må gott
Kram

Kommentarer

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-04-11 21:38:33

Håller med dig, påsken är verkligen en härlig högtid. Tror att min son också håller med då han idag sa att han inte ville ha något kalas på sin födelsedag i juni utan att han istället ville fira påsk!



Ha en fin kväll!

Jenny

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-04-11 21:41:12

Nämen, kraken då! Nu har han väl mer är måttligt av otur! :(

Kram!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2012-04-12 13:34:39

Lille Bono då! Himla roligt att han älskar simningen iaf, hoppas det e nyckeln till framgång!



Håller med, påsken e härlig, men pricken över i hade varit sol, väme och trädgårdsfix.



KRAM!

Postat av: mo

Publicerad 2012-04-12 18:21:23

Nämen åh vad synd, hoppas han kryar på sig fort. Men så roligt att han gillar simningen, låter väldigt charmigt att han är så glad så han ylar...Maila gillar inte att bada..bara doppa tassarna...

Kramar på er

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-04-12 21:57:19

Nu är det så här, eran tur måste vända på en gång. Visst kommer vi överens om det på studs!!



Han är så fin på bilden :0)



~Ingrid

Postat av: Mycket annat och lite betong

Publicerad 2012-04-13 15:57:36

Oh, stackars Bono och er!

Så skönt att han verkar bättre igen och så roligt att han tycker så mycket om simträningen.

Hoppas att allt går åt rätt håll nu!

Agneta

Postat av: Lina - Hus och Bus

Publicerad 2012-04-16 19:17:12

Ne, stackare! Hoppas att han blir bättre snart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela