Susihus

Vinter igen

Publicerad 2012-04-02 21:45:24 i Trädgård

Jaha då har vi vinter igen och det är iskallt, vi har till och med snö på sina ställen, vårt lilla trädgårdsprojekt har helt enkelt strandat lite. Ljust och fräscht i all ära men detta vita snöiga kan utgå genast.

I onsdags när jag var ledig så målade jag lite pallkragar med Falu rödfärg fast svart. Vilken härlig färg att måla med, bara att slabba på. Nu står de som små öar ute i trädgården och väntar på att komma på rätt plats.



Bild: Susihus

De ska bli en liten köksträdgård så småningom, bara nu våren kommer tillbaka så vi kan börja så lite.

Tack för era goa tillrop i Bonos rehab. Vi har varit och simmat idag igen och han bara älskar det och jag tror  att lycka kan vara en väl så viktig ingrediens med endorfiner till att må bättre och bli frisk.

Nu har jag packat en liten väska, ska försöka att resa endast med handbagage då jag reser på separata flygbiljetter imorgon och då fungerar det inte med incheckat bagage. Det bär av till Galway på jobb, är tillbaka på onsdagnatt igen. Hoppas att våren är tillbaka då!

Må gott
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-04-02 23:56:28

Men så fint det kommer bli... så härligt med så stor trädgård! Jag hade blivit tokig om ja hade haft större.. hade bara pysslat :) Trevlig jobberesa!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-04-03 18:47:16

Snyggt!!

Simning är bra. Har en granne som tränat med sin hund efter höft op. Det har tagit tid men nu är han helt på benen igen men muskler och bärighet.



/P

Postat av: mo

Publicerad 2012-04-04 17:00:25

Ja fy så trist när kylan kom tillbaks...brrrr. Men men tids nog så kommer nog värmen tillbaka. SÅ snyggt det kommer att bli med era pallkragar, o vilken härligt stor trädgård ni verkar ha.

Ha en skön påskhelg, kramar

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-04-05 18:23:46

Så fint med svarta! :) Vi har naturella, men svarta var ju väldigt snyggt måste jag säga.

Ha en fin resa nu och glad påsk! Du kanske rentav har kommit hem igen nu?

Våren försvann även här i Gävle. Kalla vindar och tråkigt väder. Jag vill ju ha vååår!

Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-05 21:32:54

http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lanja - man får mer läsare på direkten!



http://Lanjas.com Bloggade föresten om din blogg =)

Postat av: Annika

Publicerad 2012-04-05 21:36:17

Fin blogg :)

Postat av: louise

Publicerad 2012-04-05 22:39:04

Hur mår dudåååå? :D

Postat av: Hanna & Lizette

Publicerad 2012-04-05 23:52:21

åhh fyy, inte vinter igen...

btw besök gärna våran blogg (A)

Postat av: Isabelle<3

Publicerad 2012-04-06 00:21:58

Hej, vilken fin blogg du har!

kram:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela