Susihus

Semesterdag 23

Publicerad 2012-08-13 10:03:05 i Trädgård

Söndag 12 augusti
 
Vaknade till strålande solsken och idag gick vi alla 3 en härlig rask morgonpromenad innan frukost. Sen väntade vi med spänning på om det skulle komma några till vår trädgård.
 
Och det gjorde det, oj med människor i alla åldrar och hundar dök upp, det var rundvandringar, frågor, intressanta diskussioner och mycket härliga möten. Fantastiskt roligt och vilken egoboost och energikick även om vi var helt slut på kvällen efter att vi hade pratat och pratat hela dagen. Annorlunda, personligt och väldigt välgenomtänkt i vilsam färgskala var nog de orden som dök upp mest.

Vi hann knapt äta under dagen lite vätskepauser fick jag in i värmen men annars var det en strid ström av besökare hela dagen, det tunnade ut lite vid 16 tiden, undra om det var handbollen som lockade!?
 
 
Vår Vidjehortensia väckte nog mest uppmärksamhet hur den kan vara så otroligt stor och välväxt och förstås vår häftiga...
 
Bilder: Susihus
Rodgresia med sina häftiga läderaktiga blad och fräcka blom/fröställningar.
En härlig dag och även om jag gärna hade åkt runt och tittat lite själv så ställer jag nog gärna upp fler gånger för det var en rolig kick och mycket trevliga möten med intresserade människor. Något lite märkligt var att alla trodde att det bara var jag som var trädgårdsintresserad och att det var jag som gjöt, så fel de hade...hihi.

Väder: Perfekt strålande solsken och 20-25 grader
Träning: 2 turer med Bono 3 km, respektive 2 km.

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-08-14 22:05:22

Men så roligt! Jag hade också kikat in om jag varit i närheten.
/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-08-15 10:36:35

Åh så kul! :)
Förstår att det kändes bra. Härligt att du/ni anmälde er. :)
Vår trädgård skulle ingen människa bli inspirerad av... ha ha...
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela