Susihus

Semesterdag 30

Publicerad 2012-08-19 21:28:00 i Resor

Söndag 19 augusti
 
Vaknade tidigt men somnade om och vaknade sist av alla i huset, rullade upp rullgardinen och möttes av denna härliga vy. Kändes att det skulle bli varmt idag.
 
Efter frukost plockade vi ihop och tackade för oss. Vi körde utmed kusten förbi Kåseberga, Skillinge, Simrishamn innan vi kom fram till Baskemölla, där vi stannade och gick utmed stranden för att komma fram till en lite mindre strand där ingen bryr sig om man har hund. Vi fick en skön stund på stranden i det tokvarma vädret. Vilken högsommarvärme, så här på min sista semesterdag.
 
Bilder: Susihus
 
Äntligen fick Bono bada och även vi, men huu så kallt det var i vattnet. Det kan ju vara det här utmed den Österlenska kusten. Efter att ha njutit en stund så började det kurra i magen så vi åt en sen lunch på härliga Friden, pizzerian vid vägens ände. Annorlunda, smaskigt och gott!
 
En härlig semesterperiod är över och imorgon är det dags att ta sig till jobbet igen...
Det har varit en ljuvligt avkopplande semester med mycket variation, roliga möten, lugnande besked, några beslut är fattade men allt är inte solklart än dock tror jag att det kommer att klarna...
Tycker nog ändå att summa sumarum att vi har haft tur med vädret, mestadels solsken. Gött!
 
Väder: Högsommarvärme 28-30 grader
Träning: 4 km promenad, cykling 7 km, träningspass
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-08-19 21:46:17

Mysigt och vackert!
Vad tyckte ni om Friden vid vägs ände? Supergoda pizzor, mysigt ställe tyckte vi.
Lycka till i morgon, du är snart inne i jobblunken igen.
Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-08-20 15:39:32

Vilken skön avslutning på semestern.
/P

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-08-20 21:01:30

Vilken härlig dag och vilket härligt avslut på semestern.
Hoppas att det gått bra att jobba idag!

Kram, Jenny

Postat av: tina

Publicerad 2012-08-22 16:04:24

Hej där! Vilken härlig dag!! Nu fick jag ju lite tips för vår tripp till Österlen snart. Friden och OlofViktors har jag läst om och dit ska vi försöka åka! Tack för din kommentar hos mig...jag är så dålig på att lämna avtryck här men jag kikar in och läser =)
Ha det fint och varm kram !!
tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela