Susihus

Hemma igen

Publicerad 2012-02-12 19:16:35 i Hund

Efter en tuff natt för Bono (torsdag till fredag) så bestämde vi att åka in till Djursjukhuset redan när de öppnade på morgonen. Klokt beslut, han fick smärtstillande med en gång och kunde slappna av, äntligen. Det dröjde inte länge förrän vi fick träffa veterinären igen. De ringde oss sent på eftermiddagen och sa att han hade haft ett riktigt ledkapseltrauma och va nu ihop sydd men att de ville behålla honom under natten. Än en gång fick vår lille kille spendera en fredagkväll på djursjukhus.

På lördagen ringde de oss på förmiddagen och sa att han hade mått lite dåligt i magen så de ville behålla honom lite till och inte skicka hem honom förtidigt. Hjälp vad gör man en hel dag utan hund??! Konstig känsla, jag städade i garderob och badrumsskåp, tog en tur med skidorna. Dock lite dåliga spår, saknas fortfarande lite snö...

Vi fick inte hem Bono förrän sent på lördagkvällen. Han är fortfarande väldigt svullen i hela benet och hoppar nu på tre ben. Han har fått ett knäskydd för att hjälpa honom att stabilisera och även kanske lura honom lite att inte använda benet för mycket. Idag har han vilat ut och bara gjort små korta turer ut i trädgården. Nu hoppas vi att svullnaden går ner och att han sakta repar sig, så vi kan börja rehab träna om 2 veckor. Skönt att ha honom hemma igen!


Bild: Susihus

Glömt att visa mitt inköp från Sydafrika. Min söta grupp hade samlat ihop lite dricks till mig som tack för gott jobb, så gulligt av dem. Hittade denna fina lilla springboksskinn på flygplatsen innan vi åkte hem. Den pryder nu sin plats i vardagsrummet.

Ha en härlig söndag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-02-13 08:20:54

Lille Bono. Vilka bekymmer han har. :-( Hoppas att han blir bättre snart och kan springa på fyra ben.



Vilket vackert skinn!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-02-13 11:23:32

Åhh så jag lider med Er!

/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-02-13 18:57:15

Nämen, stackars Bono-gubben! Aj, man riktigt hör hur ont det gör ju. Hoppas att han mår bättre nu!

Det där skinnet var rikigt coolt och så snällt av dem att skicka med dig en present hem.

Kramar!

Postat av: Mycket annat och lite betong

Publicerad 2012-02-13 20:56:07

Så skönt att ni fått hem honom! Jag fortsätter att hålla tummarna!



Trevlig kväll!

Agneta

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-02-13 22:21:34

Tack för dina grattis hos mig! <3

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2012-02-14 08:36:43

Vad bra att han är hemma igen! Hoppas att du får en bra dag!

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela