Susihus

En julklapp på plats

Publicerad 2012-01-15 11:45:58 i Hem

Jag fick ett litet annorlunda konstverk av min man i julklapp. Vi har nu funderat på hur den ska monteras då det är handtryckt och handgjort av olika sorters papper. Sen var även julgranen tvungen att hoppa ut innan tavlan kunde komma upp, då vi kom fram till att väggen där mellan fönstrerna skulle passa för tavlan.

Igår gjorde vi en träram som vi vitmålade och idag monterade vi den på baksidan av tavlan, för att få en distans ut från väggen. Dels för att pappret är lite ojämnt och rörligt så vi tycker nog att det ska få komma till sin rätt.

Nu är den på plats


Bild Susihus

Den är lite ojämn och flikig i kanterna, lite av charmen. Få se om vår upphängning kommer att fungera?!
Nu är det lite Vinterstudio och kaffe och sen ut i sökskogen!
Tack för att du tittade in denna söndag!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Nettan

Publicerad 2012-01-15 20:07:33

Hej! Va fin den är! Säkert ännu finare i verkligheten... Har kommit hem från ännu en helg i H-torp- så skönt! Sitter och förbereder premiären på mitt yogapass imorgon och bakar Leilas sirapsbröd. Sist jag bakade åt inte barnen..för mycket nötter och frön ;-) så detta borde väl falla i smaken lite bättre, haha! Ha en skön vecka! Kram Nettan

Postat av: Helen.HUSnrNIO

Publicerad 2012-01-16 10:02:31

Vad fint det ser ut.

Kul med något personligt.



Ha en fin måndag.

Helen.HUSnrNIO

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-01-16 19:03:12

Oh vas snyggt det blev!



Nä du, tapetsering är inte min favvosyssla hellre men jäklar i min låda så fint det blir sedan.



~Ingrid

Postat av: mo

Publicerad 2012-01-16 19:08:52

Så snyggt det blev...Då blev inte saknaden efter granen så stor när du hade något annat fint att ersätta den med...

Nu har vi bokat tre nätter i Långberget i slutet av Februari, längtan efter skidåkning blev för stor ;)

kramkram

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2012-01-17 09:14:13

Vad fint det var!!

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela